مرگ ۳ نفر در هر ساعت/ ابتلای ساعتی ۴۳ نفر به کرونا

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در هر ساعت ۴۳ نفر به کروناویروس مبتلا می‌شوند، گفت: قرنطینه بیماران بهبودیافته در مرکز نگهداری ضروری است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ایرج حریرچی در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس و با فرمانداران استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: توجه استان آذربایجان غربی به ۲ مقوله مهم کاستن از تردد و تجمع های غیرضروری و توجه به بیماران کرونایی بهبود یافته و مشکوک بسیار ارزشمند است و به طور قطع نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است.

حریرچی افزود: طبق بررسی‌ها در هر ساعت متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف کاهش تماس های فردی و توجه به بیماران بهبود یافته را بسیار موثر دانست و گفت: اگر چه کادر درمان فداکارانه در راه مبارزه تلاش می کنند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده اما این همه کار نیست و باید زنجیره شیوع قطع شود.

قرنطینه ۲ هفته ای بهبود یافتگان کرونا در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: بیماران کرونایی بهبود یافته باید به مدت ۲ هفته در استراحتگاه ها نگهداری شوند.

محمد مهدی شهریاری تصریح کرد: یکی از ظرفیت های مهم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا پویش ۲۹۱۴ است که فرمانداران باید برای تحقق این امر از همه ظرفیت های لازم بهره ببرند.

وی ادامه داد: تعطیلی کسب و کار و خودداری از انجام ترددهای غیرضروری از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۴فروردین ۹۹ می تواند در کنترل بیماری کرونا در استان بسیار موثر واقع شود.

انتهای پیام/ر

کد خبر: 1064085

وب گردی

وب گردی