برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد سمنان درسال 99 تشریح شد/ از توسعه مراکز تحقیقاتی تا تاسیس مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برنامه های علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاهی این استان در سال 99 را تشریح کرد.

عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی در سال 99 اظهار کرد: مهم ترین برنامه واحدهای استان سمنان در سال جدید، توسعه مراکز تحقیقاتی است؛ باتوجه به این که موضوع کارآفرینی یکی از مسائل مهم کشور ما محسوب می شود، سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی در حوزه کارآفرینی و ایده پردازی ایجاد کردیم.

وی افزود: طی سال گذشته، 4 مرکز تحقیقاتی در واحدهای استان سمنان تاسیس شد که فعالیت‌های خوبی را انجام دادند؛ درسال 99 نیز توسعه مراکز تحقیقاتی و فعالیت بیشتر آن ها را در دستور کار قرار می دهیم. در سال 98، بخشی از فعالیت های عمرانی و خرید تجهیزات مرکز تحقیقات بتن به اتمام رسید که امیدواریم در سال جدید، شاهد راه اندازی این مرکز تحقیقات باشیم.

خالقی دوست ادامه داد:مرکز تحقیقاتی بتن، مجموعه آزمایشگاهی بسیار قوی است که می‌تواند در حوزه های سازه، زلزله و ژئوتکنیک فعالیت داشته باشد؛ استادان رشته عمران نیز می توانند فعالیت تحقیقاتی خود را در این مرکز انجام دهند و به صنایع مختلف خدمت رسانی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به راه اندازی مرکز تحقیقاتی انرژی در سال جدید تصریح کرد: برای راه اندازی این مرکز تحقیقاتی قراردادهای خوبی منعقد شده است و گروه‌های مختلف پژوهشی در زیر مجموعه آن فعالیت خواهند داشت. مرکز پژوهشی خانه سبز استان سمنان نیز در زیر مجموعه مرکز تحقیقاتی انرژی واحد سمنان فعالیت خواهد داشت. همچنین به دنبال اخذ استاندارد 17025 برای مرکز تحقیقاتی بتن و استاندارد 17000برای مرکز تحقیقات انرژی هستیم.

وی درباره تاسیس مدارس سما در استان سمنان گفت: در سال 98 هنرستان دخترانه و دبستان پسرانه سما در استان سمنان تاسیس شد؛ به دنبال این هستیم که در سال99، دبیرستان پسرانه سما را نیز تاسیس کنیم.

خالصی دوست پیرامون تاسیس رشته‌های جدید در واحد سمنان بیان کرد: طی سال گذشته 6 رشته جدید تحت عنوان علوم غذایی، مهندسی صنایع غذایی، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار، معماری داخلی و مهندسی شهرسازی در واحد سمنان تاسیس شد. به دنبال این هستیم که درسال 99، رشته روانشناسی بهداشت و مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری را در واحد سمنان تاسیس کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به جذب دانشجویان غیرایرانی گفت: در سال99 به دنبال جذب حداکثری دانشجویان خارجی هستیم؛ در این راستا، یک کنسرسیوم پیرامون دانشگاه سمنان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد ایجاد شده است که با همکاری این 3 دانشگاه، شاهد جذب حداکثری دانشجویان غیرایرانی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064088

وب گردی

وب گردی