دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت

در تازه‌ترین اقدام خصمانه ایالات متحده، ۵ دانشمند ایرانی که نام دکتر طهرانچی در میان آنها نیز هست، در لیست تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در حالیکه بسیاری از نهادهای بین‌المللی و برخی از کشورهای مستقل، همزمان با درخواست مقامات ایرانی از آمریکا خواهان برداشته شدن موانع برای رسیدن کمک های بشر دوستانه به ایران و لغو تحریم‌ها شدند، وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های غیر انسانی خود را تشدید کرد.

شب گذشته، وزارت خارجه آمریکا مشخصات ۵ فرد ایرانی که به تازگی به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند را منتشر کرد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز سه شنبه مدعی شده بود که تحریم‌های جدیدی علیه چندنفر از فعالان حوزه برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌شود که اسامی آنان بدین شرح است:

عارف بالی لاشک (۱۹ سپتامبر ۱۹۶۳، نوشهر، ایران) کارشناس ارشد در «طرح آماد»
سید محمد مهدی هادوی (۲۲ سپتامبر ۱۹۶۳، تهران، ایران) ناظر پروژه در زمان اجرای «طرح آماد»
کامران دانشجو (۵ ژوئیه ۱۹۵۷، دماوند، ایران) مدیر پروژه ۱۱۱ «طرح آماد»
مهدی طهرانچی (۵ ژوئیه ۱۹۵۶، تهران، ایران) ناظر زیرپروژه ۳۰/۳ «طرح آماد»
علی مهدی‌پور عمرانی (۱۶ آوریل ۱۹۷۳، تنکابن، ایران) کارشناس ارشد در زیرپروژه ۱۱/۳ «طرح آماد»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در لیست جدید تحریم‌ها

در میان اسامی اضافه شده به لیست بلندبالای تحریم‌ها نام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی و استاد تمام فیزیک دانشگاه شهید بهشتی نیز به چشم می‌خورد.

طهرانچی متولد سال ۱۳۴۴ در تهران است و در سال ۹۱ به عنوان استاد نمونهٔ کشوری انتخاب شده است. وی ریاست دانشگاه شهید بهشتی را بین سال‌های ۹۱ تا ۹۵ برعهده داشت و پس از آن معاونت علمی آستان قدس رضوی را برعهده گرفت.

نگاهی به سوابق شاخص علمی دکتر طهرانچی

محمدمهدی طهرانچی بین سال‌های ۶۲ تا ۷۱ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیک خود را در دانشگاه شهید بهشتی تهران گذارنده است. او مدرک دکتری در فیزیک نظری را از دانشگاه فیزیک تکنولوژی مسکو در سال ۷۶ اخذ کرد و پس از بازگشت به ایران، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و عضو وابسته پژوهشکده لیزر و پلاسما شد.

وی از مؤسسین دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی است و راه‌اندازی آزمایشگاه مگنتو فوتنیک پژوهشکده لیزر و پلاسما و همچنین راه‌اندازی قطب علمی فوتونیک را نیز بر عهده داشته‌است.

دکتر طهرانچی دارای h-Index=15 و همچنین ۹۸ مقاله با نمایه بین‌المللی (ISI,SCOPUS) با متوسط ارجاع بر مقاله ۷٫۵۴ است و بیش از ۱۳۵ مقاله در کنفرانس‌های معتبر علمی بین‌المللی و ملی ارائه کرده‌است.

ابتکارات دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر طهرانچی در تاریخ ۲۷ آبان ۹۷، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان اسلام را برعهده گرفت و در این مدت طرح‌های نوینی برای تحول آموزش اجرا کرده است که از جمله آنها می‌توان به طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) اشاره کرد که بر اساس آن فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی موضوع پژوهش پایانی خود را به صورت هدفمند و از میان مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌کنند. در این طرح چهل موضوع اصلی کشور تعیین و در قالب ۹ موضوع علمی و بیش از ۵۳۰۰ برنامه پژوهشی ارائه شده که در قالب کتابچه‌ها و بر اساس نظام موضوعاتی همچون رشد علمی کشور، پیوند صنعت و دانشگاه، آسیبب های اجتماعی همچون اعتیاد، محیط زیست و غیره بررسی می‌شود.

تفکیک وطایف معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد در دو معاونت «تحقیقات، فناوری و نواوری» و «پژوهشگاه مرکزی و شبکه آزمایشگاهی» یکی دیگر از طرح‌های دکتر طهرانچی برای ارتقای وضعیت پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

همچنین تفکیک معاونت آموزشی دانشگاه به سه معاونت «هنر و علوم انسانی»، «علوم، مهندسی و کشاورزی» و «علوم پزشکی» در کنار تقویت معاونت «آموزش‌های عمومی و مهراتی» باعث شده تا وضعیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز نسبت به گذشته، ارتقای ویژه‌تری پیدا کند.

/پایان پیام

کد خبر: 1064129

وب گردی

وب گردی