طراحی وساخت دستگاه ضدعفونی کننده لباس در واحد نجف آباد

واحد فناور اقتدار توان سنجش مستقر در مرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده البسه مخصوص کادر پزشکی، درمان و کلیه افراد جامعه شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید منتظرالقایم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد گفت: با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا در کشور و یکی از روشهای انتقال آن که از طریق لمس کردن می باشد و به دلیل آمار بالای افرادی که در مراکز درمانی و پر رفت و آمد مبتلا به این ویروس شده اند واحدفناور اقتدارتوان مستقر درمرکز رشد ساخت تجهیزات پزشکی واحدنجف آباد موفق به طراحی وساخت دستگاه ضدعفونی کننده البسه شد.

دانیال ممبنی مدیرعامل واحد فناور اقتدار توان در این خصوص گفت: دستگاه ضد عفونی کننده ساخته شده توسط این شرکت ، در کمترین زمان ممکن بامصرف کمترین مواد ضدعفونی کننده وبدون نیاز به تماس فیزیکی تنها با قرار گرفتن در مقابل دستگاه، قادر به ضدعفونی کردن البسه می باشد.

وی به عملکرد سریع پاشش مواد ضدعفونی و راحتی استفاده از آن اشاره نمود و افزود: از ویژگیهای این دستگاه عملکرد اتوماتیک، بی صدابودن، مصرف مناسب مواد ضدعفونی کننده و بدون هیچگونه تماس فیزیکی می باشد.

دانیال ممبنی ادامه داد: این دستگاه با استفاده از یک سنسور تشخیص مانع، حضور فرد را تشخیص داده و بلافاصله شروع به پاشش مهی از مواد ضد عفونی کننده می نمایید که کافی است افراد در فاصله ۵۰ تا ۹۰ سانتی متری از دستگاه (متناسب با قد خود که مواد بر روی صورت پاشیده نشود) به مدت ۵ ثانیه قرارگیرند و یک چرخش ۳۶۰ درجه به دور خود داشته باشند تا تمامی بدن آنها از ذرات ریز مواد ضدعفونی کننده پوشیده شود (تا ضمن خیس نشدن البسه فرد) و کاملاً ضدعفونی شوند.

وی گفت: همچنین به دلیل سنگین بودن ویروس جدید کرونا که بیشتر روی زمین و سطوح می نشیند، کفش ها یکی از عوامل مهم جابجایی ویروس هستند و بعد از هر بار پاشش مواد ضد عفونی کننده، مقابل دستگاه ازاین مواد پوشیده می شود و موجب ضدعفونی شدن کفش ها می شود.

ممبنی با اشاره به طراحی مناسب این دستگاه برای مکان های پر رفت و آمد افزود: حجم مخزن دستگاه ۴۰ لیتر و میزان مصرف آن در حدود ۱ لیتر در ده دقیقه (در صورت پاشش به صورت متناوب) است که باعث شده نیاز به پشتیبانی بسیار اندکی داشته باشد و مناسب برای استفاده دربیمارستانها، کلیه مراکز درمانی، ارگانها و ادارات دولتی و غیردولتی و ... می باشد.

معاون پژوهش وفناوری واحد نجف آباد با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور ونیاز به پیشگیری از انتشاربیشتر وابتلا به این بیماری، ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تولید انبوه این محصول بزودی آغاز شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1064140

وب گردی

وب گردی