برنامه‌های علمی و آموزشی تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: بیشتر برنامه‌های علمی و آموزشی سال جدید، به دلیل شیوع کرونا و تشکیل کلاس‌های مجازی و غیر حضوری، تحت شعاع قرار گرفته است.

رجبعلی وثوقی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاهی استان خراسان شمالی در سال 99 گفت: بیشتر برنامه‌های علمی و آموزشی سال جدید، به دلیل شیوع کرونا و تشکیل کلاس‌های مجازی و غیر حضوری، تحت شعاع قرار گرفته است؛ به همین دلیل، سعی ما بر این است که ارتباطات بیشتر به صورت تعاملی و دو طرفه باشد تا بتوانیم این بحران را به خوبی پشت سربگذاریم.

وی افزود: درسال99 قطعا به دنبال توسعه هرچه بیشتر برنامه‌های علمی و پژوهشی خواهیم بود چون آینده دانشگاه در گرو تدوین برنامه‌های علمی قرار دارد؛ یکی از راه های خروج از وضعیت وابستگی به شهریه، توجه هرچه بیشتر به حوزه دانش بنیان و توسعه مراکز رشد است؛ به همین دلیل، حوزه دانش بنیان می‌تواند مهمترین محور فعالیت‌های ما در سال جدید باشد.

وثوقی ادامه داد: استان خراسان شمالی، استانی تازه تاسیس محسوب می شود و به دلیل محرومیت، اجرای برخی طرح‌های دانش بنیان و سرمایه گذاری‌ برروی محصولات صنعتی مقداری ضعیف است؛ اما این موضوع باعث نمی‌شود ما ناامید شویم و فعالیت خود را ادامه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی درباره انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی و طرح‌های صنعتی گفت: انجام طرح های برون دانشگاهی و مسائل دانش بنیان با وضعیت اقتصاد کشور و مدیریت آن، ارتباط متقابل دارد؛ اگر فعالیت‌های اقتصادی ضعیف باشد، تمام برنامه‌های علمی و دانشگاهی دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به محرومیت استان خراسان شمالی، درحال حاضر درصدی از درآمدهای غیرشهریه ای، از محل طرح های برون دانشگاهی و قراردادهایی منعقد شده میان سازمان ها، نهادها و دانشگاه‌ها تامین می شود؛ اما هنوز انتظارات ما در این حوزه برآورده نشده است انتظاری که بخش اعظم آن، به وضعیت اقتصادی کشور ارتباط دارد. به ویژه آن که در استان خراسان شمالی، مسئله بیکاری و عدم اشتغال، این مسائل را تحت تاثیر بیشتری قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064146

وب گردی

وب گردی