دستگیری دکتر قلابی که برای درمان کرونا تبلیغ می کرد

رئیس پلیس فتا از دستگیری مردی میانسال که خود را به کاربران فضای مجازی پزشک معرفی می کرد و برای درمان کرونا در شبکه های اجتماعی تبلیغ می کرد، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ تورج کاظمی گفت: دوازدهم اسفندماه خبری دریافت شد که مردی در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به تبلیغ داروی گیاهی در خصوص درمان ویروس کرونا، مایع ضد عفونی کننده می پردازد و در حال فروش این دارو به شکل شربت و .... است.

رئیس پلیس فتا افزود: بررسی موضوع با هماهنگی مرجع قضائی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای (ناحیه 31 تهران) در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و صحت خبر تایید شد.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد تعدادی زیادی از کاربران فضائی با باور و اعتماد به تبلیغ های متهم، به ازای خرید اقلام دارویی غیر مجاز مبالغی را به حساب مدیر کانال ( دکتر) واریز کرده اند و این فرد با فروش شربت های تقلبی مبالغ هنگفتی را به دست آورده است.

رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه هویت این مرد 46 ساله و مخفیگاه وی در حوالی غرب تهران شناسایی شد، ادامه داد: با دستور قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر شد و تعدادی داروهای گیاهی و مواد ضد عفونی کننده در مخفگیاهش کشف شد.

سرهنگ کاظمی در خصوص اظهارات متهم گفت: متهم در بازجوئی اولیه مدعی شد، دکترای تخصصی دارم و این دارو را با توجه به سابقه که در زمینه داروهای گیاهی داشتم، در لابراتوار شخصی حوالی خیابان انقلاب ساخته ام و با تبلیغ در شبکه های اجتماعی در بازار مصرف فروخته ام.

این مقام انتظامی گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی مشخص شد که ادعای این مرد کذب بوده و وی فاقد مدرک پزشکی است عاجز از ارائه مدارک و مستندات است.

وی تصریح کرد: در استعلام گرفته شده از معاونت غذا و دارو مشخص شد کلیه اظهارات این دکتر قلابی کذب بوده و ماده تولیدی بر خلاف دستورالعمل های غذا و دارو و فاقد اعتبار علمی و درمانی است.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه پرونده به همراه متهم و داروی های کشف شده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای معرفی شد، تاکید کرد: تنها مرجع رسمی اخبار بهداشتی ویروس کرونا صدا و سیما است و شهروندان اطلاعات مورد نیاز خود را از همین منبع جستجو کنند.

این مقام پلیسی با آرزوی سلامتی برای هموطنان، گفت: انشاالله با رعایت موارد بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود هر چه زودتر این ویروس از کشورمان ریشه کن شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064153

وب گردی

وب گردی