ورود 6  دستگاه جدید برای ضد عفونی

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران۶ دستگاه جدید ضدعفونی کننده اماکن شهری به تجهیزات سازمان آتش نشانی شهر تهران اضافه شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی در حاشیه این مراسم در گفتگو با پایگاه خبری۱۲۵ با اشاره به ویژگی‌های این 6 دستگاه پاشش محلول ضدعفونی، از سرعت عمل مهندسان فنی و توسعه آتش‌نشانی تقدیر کرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی ساخت و راه اندازی این وسیله را دستاورد بزرگ مهندسان متخصص این سازمان دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده و با صرف زمان بیشتر دستگاه بهتر و با توانایی بیشتری بسازیم که هر چند این وسیله هم اکنون قابلیت رقابت با بزرگترین شرکت‌های خارجی سازنده تجهیزات پاشنده صنعتی منصوب بر خودرو را دارا است.

وی همچنین گفت: این دستگاه از ترکیب چند دستگاه مختلف صنعتی از جمله دستگاه فن دمنده دو حالته با پیشرانه الکتریکی، دستگاه موتور فن‌های دمنده صنعتی و مخزن محلول است که بر روی خودرو سنگین آتش نشانی قرار می‌گیرد.

وی در مورد توانایی این وسیله افزود: دستگاه‌های جدید صنعتی با ارتفاع پاشش ۶ متری توان پاشش کالیبره شده ۱۰۶ لیتر بر دقیقه محلول ضدعفونی را دارد.

داوری با اشاره به وسعت عملیات این دستگاه‌ها نیز گفت: این دستگاه‌ها به صورت دو طرفه می‌تواند عملیات پاشش محلول ضدعفونی را به طول ۲۰ متر و در مجموع ۴۰ متر انجام دهد.

داوری گفت: در مورد دلایل ساخت این وسیله گفت: به منظور استفاده کمتر از نیروی انسانی برای ضد عفونی کردن معابر شهری به فکر تجهیز و اجرای این کار در سطح وسیع افتادیم که بتوان کار ضد عفونی در سطح بسیار وسیع با سرعت بالا و نیز دقیق‌تر انجام شود به همین خاطر تحقیقات همزمان با عملیات نیرو‌های آتش نشانی در سطح شهر از طرف کارشناسان این حوزه انجام شد تا اینکه توانستیم با سرهم بندی چندین وسیله این دستگاه را بسازیم.

گفتنی است؛ پیش از این نیز یک دستگاه پاشش محلول ضدعفونی رونمایی و فعال شده بود که با احتساب این دستگاه، هم‌اکنون 7 دستگاه در خیابان‌های شهر تهران به فعالیت مشغول شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064184

وب گردی

وب گردی