تولید روزانه 400 هزار لیتر الکل در کشور/ رصد روزانه کمبودهای دارویی

مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان مصرف الکل در مزاکز درمانی افزایش چشمگیری داشته است گفت: روزانه حدود 400 هزار لیتر الکل در کشور تولید می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غلامحسین مهرعلیان مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو در نشست خبری ستاد هدایت و راهبری سازمان غذا و دارو در بحران کرونا با بیان اینکه مصرف داروهای حمایتی درمان مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است اظهار داشت: با تدابیری که از قبل انجام شده بود تا کنون مشکل جدی در زمینه تأمین این داروها وجود ندارد و امیدواریم در آینده نیز با مشکلی مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه ارائه و توزیع این داروها مطابق با پروتکل ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: کمبود این داروها به صورت روزانه در سازمان غذا و دارو بررسی می‌شود و ما تمام کمبودها را رصد می‌کنیم.

مهرعلیان با بیان اینکه سیاست سازمان غذا و دارو توزیع و تأمین الکل مورد نیاز بیمارستان‌ها است گفت: روزانه 80 الی 100 هزار لیتر از الکل تولیدی به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود همچنین حدود 100هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ژل در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 400 هزار لیتر الکل در کشور تولید می‌شود گفت: از این رقم 250 هزار لیتر از الکل‌های تولیدی شرکت‌های تولیدکننده و 150 هزار لیتر از ذخایر صورت گرفته است. خوشبختانه تا کنون از 1200 بیمارستانی که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند هیچ یک کمبودی در زمینه الکل و مواد ضدعفونی‌کننده نداشته‌اند این در حالی است که مصرف محلول‌ها در بیمارستان‌ها 3 الی 5 برابر افزایش داشت است.

مدیرکل اداره داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حل حاضر 20 شرکت پخش دارو در زمینه توزیع محلول‌ها با ما همکاری می‌کنند گفت:‌ حجم الکل کشف شده در بازار سیاه چشمگیر نیست و ما همواره توصیه می‌کنیم که مردم ژل و محلول‌ها را از داروخانه‌ها تهیه کنند به دلیل اینکه طی روزهای اخیر حجم محدودی از کشفیات الکل‌های تقلبی را شاهد بود‌ه‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064220

وب گردی

وب گردی