تعرفه درمانی بیماران کرونا در بیمارستان‌های نیروهای مسلح چقدر است؟

مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: تمام بیمارستان های وابسته به نیروهای مسلح در سامانه وزارت بهداشت قرار گرفتند و تعرفه‌های این بیمارستان‌ها باید بر اساس اعلام دستورالعمل وزارت بهداشت دریافت شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: پس از شیوع کرونا قرارگاهی روز قرارگاهی به کمک دستگاه‌ها در راستای مقابله با کرونا ایجاد کردیم این قرارگاه به نام شهید سردار سلیمانی نامگذاری شده است تا از رفتار و خطی مشی این شهید بزرگوار درس بگیریم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۱۰ هزار پزشک و پرستار در ۸۷۵ بیمارستان درگیر مقابله با کرونا هستند و بیش از ۱۵۰ هزار کادر بهداشتی در شهرها و روستاها در حال غربالگری خدمات بهداشتی و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

بیش از ۱۱۰ هزار پزشک و پرستار در ۸۷۵ بیمارستان درگیر مقابله با کرونا هستند و بیش از ۱۵۰ هزار کادر بهداشتی در شهرها و روستاها در حال غربالگری خدمات بهداشتی و سربازان خط مقدم مقابله با کرونا هستند

سردار فتحیان گفت: مجموعه نیروهای مسلح از چند روز پیش قرارگاه امام رضا (ع) را به فرماندهی سرلشکر باقری تشکیل دادند و امور سلامت را با نظر وزیر بهداشت هدایت و راهبری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضاهای پسا بیمارستانی ایجاد کرده ایم، گفت: تعداد ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی یا پسا بیمارستانی برای بهبود یافتگان ایجاد خواهد شد.

سردار فتحیان درباره احتمال اینکه کرونا یک حمله بیولوژیکی باشد، گفت: دانشمندان ما در حوزه پزشکی، امنیتی و اطلاعاتی در حال بررسی هستند. شواهد نشان می‌دهد ممکن است ویروس حمله بیولوژیکی و حتی خاص ژن ایران باشد که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، اما هنوز برای اعلام رسمی به شواهد قطعی و لازم نرسیده ایم که بتوانیم بگوییم ویروس کرونا سلاح بیولوژیکی است.

وی گفت: همانطور که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد تمام بیمارستان های وابسته به نیروهای مسلح در سامانه وزارت بهداشت قرار گرفتند و تعرفه‌های این بیمارستان‌ها باید بر اساس اعلام دستورالعمل وزارت بهداشت دریافت شود.

فتحیان در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برنامه‌ای برای قرنطینه کردن شهرها داردگفت: برنامه خلوت سازی شهر ها و خیابان ها و مجتمع های فروشگاهی سیاست دولت است و نیروهای مسلح کاملاً با سیاست ستاد ملی کرونا همراه خواهد بود و در این راستا نقاهت گاهی به عنوان فضای پر از ارسال بیمارستانی تعریف شده‌اند و در بیست مراکز استان‌ها در حال خدمت رسانی هستند.

بیش از ۳ میلیون نفر از مناطق آلوده به شهرهای مختلف ایران سفر کرده‌اند که لازم است این افراد نکات بهداشتی را رعایت کنند مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند

فتحیان ادامه داد: پس از شیوع کرونا در کشور به منظور پیشگیری از ابتلای سربازان تجمعات در پادگان‌ها کاهش یافته و برخی از آموزش‌ها تعطیل یا کمتر شده است. رعایت بهداشت فردی بهداشت محیطی و بهداشت مواد غذایی در پادگان ها به صورت کامل در حال انجام است و تا این لحظه آماری از اپیدمی در پادگان‌ها نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیمارستان های نیروهای مسلح از ۴۰ هزار تخت بیمارستانی برخوردار هستند گفت: در حال حاضر 4 هزار تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است و به این بیماران خدمات ارائه می دهد.

مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با گلایه از هموطنانی که بدون توجه به هشدارهای وزارت بهداشت به سفر رفته اند گفت: بیش از ۳ میلیون نفر از مناطق آلوده به شهرهای مختلف ایران سفر کرده‌اند که لازم است این افراد نکات بهداشتی را رعایت کنند مردم باید بیماری کرونا را جدی بگیرند.

فتحیان ادامه داد: در جلسه قرارگاه امام رضا(ع) مقرر شد که تولید محلول ضدعفونی کننده تولید ضد عفونی کننده توسط نیروهای مسلح از 20هزار لیتر به 100 هزار لیتر افزایش یابد و تولید ماسک n۹۵ نیز افزایش یافته و امروز در وزارت دفاع ۳۰ هزار ماسک تولید می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بهداشت زندان ها نیز در حالت مطلوب قرار داردگفت: با تدابیر قوه قضاییه بخشی از زندانیان به مرخصی رفتند و همچنین مراقبت های بهداشتی در زندانها ارائه می شود و تا کنون گزارش قابل توجهی از آلودگی زندان‌ها به بیماری کرونا دریافت نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064330

وب گردی

وب گردی