مشمولان پزشکی و پیراپزشکی چهارشنبه اعزام می‌شوند

 رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی6 فروردین ماه اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تاریخ اعزام‌ها از 19 هر ماه به یکم و سوم انتقال داده شده، اما با شیوع ویروس کرونا، اقدامات دیگری صورت گرفته است.

وی افزود: فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بدون آموزش نظامی از 6 فروردین امسال به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح اعزام می‌شوند تا از ظرفیت آن‌ها در این بحران استفاده شود.

سردار مهری گفت: مشوق‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شده است که مهم‌تر از همه این است که این افراد در تخصص‌های خود به کار گرفته می‌شوند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: اعزام فروردین ماه لغو شده است و افرادی که تاریخ اعزامشان رسیده، اردیبهشت ماه اعزام می‌شوند.

وی گفت: یکم و سوم اردیبهشت همه سربازان مشمول مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت سلامت کامل، به سربازی اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: خانواده‌ها نگران نباشند، سربازان مرتبل مورد معاینه قرار می‌گیرند و تجهیزات بهداشتی کامل در اختیار آن‌ها صورت می‌گیرد. همچنین محل اقامات و آموزش آن‌ها روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی گفت: نیرو‌های ملسح علاوه بر انجام وظایف خود، در بحران ویروس کرونا به کمک سایر نهاد‌ها نیز رفته و بیمارستان‌های خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سربازان باید در پادگان‌ها بمانند؛ گفت: در حال حاضر با توجه به ماه‌های اسفند و فروردین، اغلب مقر‌ها تخلیه هستند. همچنین با شیوع ویروس کرونا، نیازمند کمک این سربازان هستیم. برای برقراری نظم و امنیت در شهر‌ها و مرزها، نیاز به حضور این افراد هستند.

سردار مهری ادامه داد: سربازان در ضدعفونی کردن معابر و برقراری امنیت کمک می‌کنند تا این ویروس از بین برود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در نیروی انتظامی قرارگاه امام رضا (ع) به ریاست فرماندهی نیروی انتظامی ایجاد شد و بیشترین تاکید سردار اشتری، تاکید بر مراقبت و بهداشت سربازان بود. حفظ سلامت سربازان، اولین وظیفه تمام فرماندهان است و مراقبت از این افراد برای همه ما حائز اهمیت است. همچنین اگرسربازی دچار بیماری شود، در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح پذیرش می‌شود.

سردار مهری درباره حقوق سربازان گفت: حقوق سربازان باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق باشد که این مسئله در مجلس شورای اسلامی و دولت این مسئله در حال بررسی است و امیدواریم در سال جدید حقوق سربازان نیز محقق شود.

این مقام انتظامی درباره سوالات خانواده‌ها و مشمولان درباره سربازی گفت: افراد می‌توانند از طریق سایت سازمان یا شماره تلفن ۰۹۶۴۸۰ پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. از خانواده مشمولان و سربازان تقاضا می‌کنم اخبار جعلی را پیگیری نکنند و گول کلاهبرداران را نخورند.

وی گفت: ایثارگر‌ترین قشر جامعه، سربازان هستند که با حقوق کم، همیشه پای کار هستند و من به آن‌ها درود می‌فرستم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064333

وب گردی

وب گردی