مدل فکری دولت شکست خورده است/سال ۹۹ باید به تولید توجه شود

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مدل فکری دولت شکست خورده، راه تعامل با غرب بسته شده و تحریم‌های بیشتری گریبانگیر ایران شده است.

علیرضا بهرامی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در باره انفعل دولت در بحران‌های کشور گفت: مسئولان دولت تفکر خاصی دارند که این طرز نگاه در اقتصاد اینگونه خودش را نشان می‌دهد که موافق ورود کابینه اجرایی کشور به تمام بخش‌ها نیست.

وی با اشاره به دوران وزارت محسن آخوندی در دولت گفت: چنین شخصی در حادثه خروج قطار مسافربری سمنان به مشهد می‌گوید همه بیمه بودن که چنین سخنی نشانه تفکر دولت است.

بهرامی در ادامه تصریح کرد: مسئول دیگری در حادثه آتش سوزی یکی از پالایشگاه‌های کشور می‌گوید این آتش خودش خاموش خواهد شد. چنین صحبت‌هایی نشان دهنده این است که دولت قرار نیست کار خاصی انجام دهد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تیم اقتصادی دولت مدیریت لیبرال دارد که چنین تفکری دولت را ضامن همه چیز نمی داند بلکه جامعه خود باید اتفاقات و بحران‌هایش را مدیریت کند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت اقلام بهداشتی در مواجه با بیماری کرونا گفت: چنین اتفاقی نشان می‌دهد دولت چیزی را برای مدیرت این بحران بر عهده نمی‌گیرد و اگر وارد میدان‌ شده به خاطر فشار افکار عمومی بوده است.

بهرامی درباره اینکه چه راه حی برای از بین رفتن ناهماهنگی بین برخی نهادها در مقابله با کرونا وجود دارد، گفت: راه حل مشخص این موضوع شکل گیری مدیریت مرکزی است یعنی رئیس جمهور یا فردی که مورد اطمینان او چون معاون اول، مدیریت بحران را به دست بگیرد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه اظهار کرد: استانداری یک حرفی می‌زند همچنین فرماندار شهر دیگری سخن دیگری می‌گوید که با هم تضاد دارند چنین ناهماهنگی ناشی از نبود یک مدیریت کرکزی است که باید هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی با تاکید بر غیر طبیعی بودن رئیس نداشتن هلال احمر گفت: مدیرت این نهاد مهم در حوادثی چون سیل و زلزله بسیار مهم است اما با شرایط موجود چنین چیزی وجود نداشت برخی تحلیل‌ها این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند که دولت علاقه‌ای به انتخب مدیر برای هلال احمر ندارد.

بهرامی درباره تحرکات وزارت بهداشت در مقابله با کرونا گفت: اقدامات مثبتی و خوبی انجام شده است و فعالیت‌های شبانه روزی این وزارت خانه ادامه خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مدل فکری دولت شکست خورده، راه تعامل با غرب بسته شده و تحریم‌های بیشتری گریبانگیر ایران شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سوء مدیریت اخلی به فساد کارگزران مربوط می‌شود گفت: رویکرد سوء مدیریت باید درست شود و خیلی از بستگان مسئولان پرونده دارند و باید از فساد بیشتر جلوگیری شود.

بهرامی با تاکیدبر اینکه نوجه به تولید داخلی در سال99 بسیار مهم است، گفت: چنین عرصه مهمی باید حمایت شود در ابتدای دولت شاهد تعطیلی 17000 واحد صنعتی بزرگ و کوچک بودیم که باید چنین چیزی جبران شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064342

وب گردی

وب گردی