راه‌اندازی استارتاپ گردشگری سلامت

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: توسعه مجموعه دیجی‌بنیان حوزه سلامت و فروش محصولات دانش‌بنیان و راه‌اندازی استارتاپ گردشگری با محوریت سلامت و سالمندان تحت عنوان سایه سران برنامه‌هایی است که در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هدفمندسازی دانش و پژوهش، حرکت به سمت تولید محصولات جدید و پیوند صنعت و دانشگاه ازجمله اتفاقاتی است که از حمایت‌های خوبی برخوردار است. خوشبختانه امروزه شاهد افزایش حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیانی هستیم که می‌توانند باعث رونق صنعت و بومی‌سازی برخی صنایع شوند. این شرکت‌ها که در دل دانشگاه‌های علوم پزشکی رشد کردند، تولیداتشان همه بر پایه علم و دانش است.

یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی محصولات است. این شرکت جزو شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است توانسته بخشی از نیاز تجاری‌سازی شرکت‌ها را تامین کند.

منوچهر صادقیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: برهمین اساس سامانه‌ای تحت عنوان دیجی‌بنیان را راه‌اندازی کردیم که این سامانه به معرفی محصولات و خدمات در حوزه سلامت واحدهای فناوری و دانش‌بنیان می‌پردازد.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای عرضه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود داشت از راه اندازی سایتی برای عرضه این محصولات خبر داد و گفت: معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ماموریتی را در نظر گرفت که فروشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان را دایر کند تا این نوع شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

صادقیان تأکید کرد: همانطور که می‌دانید پس از ثبت اختراع و ساخت نمونه اولیه محصول تا رسیدن به مرحله تولید زمان زیادی صرف می‌شود ولی متاسفانه بعد از تولید محصول به دلیل ناشناخته بودن بازار، شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌توانستند محصولات وارد بازار کنند.

صادقیان افزود: سایت دیجی بنیان را به منظور فعالیت و خرید فروش محصولات دانش بنیان راه‌اندازی کردیم. یکی دیگر از کارهای مجموعه دیجی بنیان در ارتباط با فروش محصولات دانش‌بنیان است که شرکت‌ها می‌توانند در این بخش محصولات خود را ارئه دهند و خرید فروش بدون واسطه داشته باشند. در سال جاری شاهد فروش تقریبا ۶۰۰۰ میلیون ریال از محصولات دانش بنیان بودیم. به واسطه این مجموعه، فروشنده‌های شرکت‌های دانش بنیان و خریدار این گونه محصولات به طور مستقیم با هم ارتباط گرفته‌اند و معامله بدون واسطه، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌ها در این حوزه بحث استخدام در حوزه سلامت است. هیچ پایگاه ثابت و مشخصی برای استخدام پزشک، کادر درمانی، پرستار نداشتیم. اگر چنانچه فردی می‌خواست استخدام شود یا باید از طریق روزنامه یا سایت‌های دیوار و شیپور اقدام می‌کرد؛ اما الان سامانه تخصصی دیجی‌بنیان در این زمینه فعالیت می کند. بنابراین یکی از بخش‌های مهم مخصوص فارغ‌التحصیلان حوزه‌های سلامت است که بعد از اتمام تحصیل نمی‌دانند کجا مشغول به کار شوند. سامانه جامعی را راه اندازی کردیم که افراد متقاضی شغل خود را معرفی می‌کنند و افراد نسبت به تخصصی که دارند شغل مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنند. اگر چنانچه فرد مهارت نداشته باشد آموزش‌های لازم را به صورت رایگان به افراد ارائه می‌دهد. براساس دانش و اطلاعات و تجربیات رتبه‌بندی می‌شوند. در این فاصله بیش از 12هزار نفر جذب مجموعه‌های مختلف شدند.

وی یادآور شد: در واقع ما یک پلتفرم واسط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستیم و ماموریت ما از سمت وزارت بهداشت است. بخش دیگری از فعالیت‌هایمان را برای خرید مواد و تجهیزات آزمایشگاهی دانشجویان در نظر گرفتیم که آنها بتوانند با مراجعه به این بخش تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت بسته بندی و دسترسی آسانتر تهیه کنند.تهیه این‌گونه تجهیزات برای دانشگاه‌ها سخت بود ولی الان لیست تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در ابعاد کوچک و بزرگ و شیشه آلات آزمایشگاهی و سایر موضوعات از طریق این سایت در اختیارشان گذاشته می‌شود.

صادقیان با اشاره به اینکه بخشی از سایت را به اطلاع رسانی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در بخشی دیگر ما متوجه شدیم معمولا از رویدادها بی‌خبر هستیم و زمانی متوجه می‌شویم که رویداد تمام شده است، تصمیم گرفتیم بخشی از سایت را به اطلاع رسانی از همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی این حوزه اختصاص دهیم و همچنین برای دسترسی آسانتر و شناسایی آزمایشگاه‌های جامع و اتاق‌های تمیز با همکاری آزمایشگاه جامع وزارت بهداشت و آزمایشگاه جامع وزارت علوم، این اطلاعات به صورت مرتب دسته بندی شده و همکاران می‌توانند در این سایت مجموعه آزمایشگاه‌ها را شناسایی و ارتباط گیرند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: همچنین بحث آموزش الکترونیک یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت است. در سامانه دیجی‌بنیان برای افراد آموزش‌های لازم داده می‌شود و بعد از اتمام آموزش گواهینامه معتبر از سوی وزارت بهداشت داده می‌شود.

صادقیان اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها تولید خودروی برقی و دوچرخه برقی و موتورسیکلت است دوچرخه برقی با فانکشن سلامت دارای سنسور سلامت است. اگر فردی در میانسالی یا در سن بالا از این دوچرخه‌ها استفاده کند موقع رکاب زدن میزان مصرف انرژی را نشان می‌دهد. همینطور ضربان قلب، میزان گالری مصرفی، مسافت و غیره را مانیتور می‌کند.

وی از راه‌اندازی استارتاپ گردشگری سلامت خبر داد و گفت:توسعه مجموعه دیجی‌بنیان و استارتاپ گردشگری با محوریت سلامت و سالمندان تحت عنوان سایه سران است که در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064373

وب گردی

وب گردی