تولید روزانه 400 هزار فیلتر نانویی برای ماسک‌‏های بیمارستانی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ساخت دستگاه‏‌های تولید فیلترهای نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون روزانه 400 هزار فیلتر نانویی برای ماسک‌‏های بیمارستانی N95 تولید می‏‌کنیم و به زودی این ظرفیت چند برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در اینستاگرام خود نوشت: خوشبختانه زنجیره ساخت دستگاه‌‏های تولید ماسک در انواع مختلف در داخل کشور به همت شرکت‏‌های دانش‌‏بنیان تکمیل شد. ساخت دستگاه‏‌های تولید فیلترهای نانویی چند سالی بود در کشور به تولید انبوه رسیده بود و اکنون روزانه 400 هزار فیلتر نانویی برای ماسک‌‏های بیمارستانی N95 تولید می‏‌کنیم(شرکت فناوران نانو مقیاس) و به زودی این ظرفیت چند برابر می‌شود.

وی تصریح کرد: ایران جز معدود تولیدکنندگان دستگاه‏‌های تولید این‌گونه فیلترها است و دلیل آن فناوری و دانش بالای نانوتکنولوژی در ایران است. خوشبختانه در این مدت کم تنها در عرض زمانی حدود 10 روز، ساخت اولین دستگاه ‏های تولید ماسک در انواع مختلف توسط 2 شرکت دانش‏ بنیان داخلی(بهیارصنعت سپاهان ورادیس صنعت ارتاویل) نیز به پایان رسید و این شرکت‌‏ها در حال تولید انبوه دستگاه‏‌های تولید ماسک در داخل کشور هستند و آمادگی صادرات این دستگاه‌‏ها را نیز به خارج از کشور پس تامین نیاز داخلی دارند.

ستاری افزود: وقتی اکوسیستم شرکت‏‌های خصوصی توانمند دانش‌بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‌‏توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‌‏ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‌‏توانیم دستگاه‏‌ها و مواد اولیه تولید ماسک را تولید کنیم. اگرچه برای تولید و نصب این دستگاه‌‏ها مدت زمانی طول خواهد کشید ولی به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین ماسک به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064389

وب گردی

وب گردی