عرضه  بیش از  هزار دستاورد جدیداستارتاپی  در اینوتکس2020

رئیس نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس ۲۰۲۰) گفت: بیش از  هزار دستاورد جدید در اینوتکس2020 در حوزه فناوری دیجیتال، هوشمند و فناوری مربوط به توسعه پایدار از جمله محیط زیست وسلامت و صنعت ارائه خواهد شد.

اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و رئیس نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس ۲۰۲۰) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره رویداد نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2020 اظهار کرد: اینوتکس 2020 با حضور شرکت‌های فناور، استارتاپ‌ها، شتابدهند‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‎های فناوری، دانشگاه‌ها، صندوق‌های جسورانه و سرمایه‌گذارن، ارائه دهندگان خدمات تجاری‌سازی، برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی، کارگزاران تبادل (بروکرهای) فناوری و رسانه‌های استارتاپی با هدف توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست بوم نوآوری و فناوری، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و نیز معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری و شبکه‌سازی بین‌المللی و تولید محتوای ناب آموزشی برگزار خواهد شد.

وی به تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت: فضایی نمایشگاه سال گذشته حدود 9هزار متر مربع بود که امسال به 21 هزار مترمربع رسیده و این بیانگر این است که تقریبا چیزی حدود 2.5 برابر مساحت نمایشگاه رشد داشته است. همچنین حدود 600 مشارکت کننده استارتاپی، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و شتاب‌دهنده، سرمایه‌گذاران و مخترعان وهمه بازیگران در این زیست بوم نوآوری حضور خواهند داشت.

قنبرپور افزود: چند بخش جدید نیز به نمایشگاه اضافه شده و در واقع اینوتکس 2020 محل عرضه جدیدترین فناوری‌هایی است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها تولید شده است. همچنین در کنار آن طبق برنامه‌هایی که تقریبا در چهار سال گذشته در کشور تعریف شده تعداد زیادی از نخبگان کشور که در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور مشغول فعالیت تحصیلی و پژوهشی بوده به کشور بازگشتند و تعداد قابل توجهی از آنها استارتاپ‌ها را راه‌اندازی کردند ما برای آنها یک بخش مجزایی را اختصاص دادیم. ما در اینوتکس سال آینده در تلاش هستیم که امکان حضور استارتاپ‌هایی که از شهرستان‌ها می‌آیند را فراهم کنیم.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس تأکید کرد: در اینوتکس سال آینده سه سالن را سه جزیره فناوری( فناورهای هوشمند، دیجتال و توسعه پایدار و فناوری مرتبط با این موضوع ) ایجاد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این هشت دوره برگزاری شده بیش از 1400 شرکت امکان این را پیدا کردند که محصولات و خدمات خودشان را عرضه کنند. تنها در سال گذشته بیش از 600 جلسه سرمایه‌گذاری و مشارکت برگزار کردیم که از دل آنها بیش از 20 قرارداد قطعی منعقد شده است.همچنین سال گذشته 17 هزار نفر از نمایشگاه اینوتکس بازدید کردند. ما در اینوتکس به دنبال این هستیم که صنایع سنتی از این بازدید کنند تا اتفاقات جدیدی که در حوزه نوآوری و استارتاپ‌ها در کشوررخ می‌دهد، آشنا شوند.

وی در رابطه مشارکت شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه گفت: متاسفانه دو اتفاق مانع از این است که بتوانیم به سرعت قطعی برای حضور شرکت‌های خارجی صحبت کنیم، یکی بحث شیوع کرونا در تمام کشورها است که امکان حتی یک ملاقات بین طرف خارجی و ایرانی را در این زمینه نداریم و تنها به صورت مجازی بوده، امیدواریم این مشکل تا زمان برگزاری برطرف شود. موضوع دیگر تبادلات پولی است خیلی از کشورها تمایل دارند که در بازار ایران حضور پیدا کنند؛ اما تبادلات مالی آنها را محدود کرده است. در حال حاضر توافق ما با روس‌ها وترک‌ها بوده است و با کشورهای دیگر هنوز به توافق نرسیدیم.

قنبرپور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 600 شرکت استارتاپ ایرانی حضور پیدا کنند، گفت: بیش از هزار دستاورد جدید در اینوتکس2020 در حوزه فناوری دیجیتال، هوشمند و فناوری مربوط به توسعه پایدار از جمله محیط زیست وسلامت و صنعت ارائه خواهد شد.

گفتنی است ثبت برای نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری(اینوتکس ۲۰۲۰) از 10 اسفند شروع شده و تا 25 فروردین ادامه خواهد شد. همچنین نمایشگاه اینوتکس سال آینده طی روزهای 18 تا 21 خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064390

وب گردی

وب گردی