بزرگترین سوله ورزشی شرق کشور در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: خوابگاه جدید واحد زاهدان و بزرگ ترین سوله ورزشی شرق کشور که متعلق به دانشگاه آزاد است، آمادگی دارند که در صورت نیاز و شرایط بحرانی، در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار بگیرد.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه مبارزه با کرونا گفت: ستاد بحران همزمان با شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان، تشکیل شد که در ابتدا اقدامات پیش گیرانه را در دستورکارقرار دارد.

وی افزود: کلیه واحدهای استان و مدارس سما تعطیل شدند. همچنین 6 واحد، 2 مرکز و 25 پردیس تعطیل شدند و حضور کارمندان به حداقل و در حد ضرورت رسید. در کنار این اقدامات پیشگیرانه، لازم بود اقدامات مورد نیاز در سطح دانشگاه‌ها مثل ضدعفونی و موارد مراقبتی و بهداشتی دیگر نیز انجام شود.

میر ادامه داد: طبق هماهنگی صورت گرفته با استانداری و سپاه استان سیستان و بلوچستان، تصمیم براین شد که کلیه اماکن اقامتی و سوله های ورزشی دانشگاه آزاد زاهدان در اختیار ستاد بحران کرونای استان و شهرستان ها قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به کمبود تخت در ستاد مبارزه با کرونای استان، حدود50 تخت از سوی دانشگاه آزاد در اختیار این ستاد قرار گرفت که تمامی آن‌ها از واحد زاهدان تامین شده بود. خوابگاه جدید واحد زاهدان و بزرگ ترین سوله ورزشی شرق کشور که متعلق به دانشگاه آزاد است، آمادگی دارند که در صورت نیاز و شرایط بحرانی، در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار بگیرد.

میرتصریح کرد: مجموعه سلامت واحد زاهدان و بچه‌های بسیج دانشجویی در سطح شهر اقدام به ضدعفونی، توزیع ماسک و ژل ضدعفونی کننده کردند؛ البته بنا شد طبق ابلاغ سازمان مرکزی دانشگاه، مراکز درمانی واحد در این ایام بحرانی تعطیل نباشند و از 9 صبح تا 10 شب آمادگی و پاسخگویی لازم را داشته باشند. پزشکان، پرستاران و تیم مجموعه کلینیک ما باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد زاهدان هماهنگی لازم را با ستاد بحران استان دارد که اگر شرایط حادی پیش‌آید، دانشگاه با تمام توان در خدمت مردم باشد و با هماهنگی ستاد بحران شهرستان ،کمک لازم را انجام دهیم. البته امیدواریم که شرایط بحرانی نشود چون زیرساخت های استان سیستان و بلوچستان مناسب نیست و لذا باید پیشگیری را در اولویت قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064481

وب گردی

وب گردی