اپلیکیشن مسیریابی که همپای ویز قدرت نمایی می‌کند/ جلب اعتماد بیش  از ۴ میلیون کاربر

اپلیکیشنی که همگام با رویدادهای روز قابلیت‌های خود را به روز رسانی کرده است و قابلیت نمایش مراکز درمانی کرونا در اوج  شیوع کرونا یکی از کاربردی‌ترین اقدامات این اپلیکیشن بوده است که به کاربران خود این امکان را می‌داد با جستجو کلمه "کرونا" در نوار جستجوی این نرم‌افزار نزدیک‌ترین مرکز درمانی کرونا به خود را پیدا کنند تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان، یکی از پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌‌های ایرانی است که طی2 سال فعالیت خود توانسته اعتماد بیش از 4میلیون کاربر ایرانی را به خود جلب کند و همچون سال گذشته که به عنوان بهترین اپلیکیشن سال 97 ایران انتخاب و عنوان بهترین اپلیکیشن در حوزه‌ حمل‌ونقل آنلاین سال 98 را نیز کسب کند.

اپلیکیشن نشان علاوه بر مسیریابی قابلیت‌هایی همچون نمایش پلیس، نمایش دوربین‌های کنترل سرعت، ترافیک آنلاین، کروز کنترل و... را در اختیار کاربران می‌گذارد. بدین گونه که در حین مسیریابی اگر در مسیر پیش رو دوربین کنترل سرعت یا پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشته باشد، قبل از رسیدن به آن به راننده هشدار می‌‌دهد تا سرعت خود را کنترل کند. قابلیت کروز کنترل نیز به کاربر این اختیار را می‌دهد تا سرعت مد نظر خود را انتخاب کند و اگر سرعت از آن بالاتر برود به راننده هشدار می‌دهد تا سرعت خود را کنترل کند.

نشان محصول شرکت راژمان است که از سال 90 در نبود نرم‌افزارهایی همچون ویز و… با چشم‌انداز ساخت یک نقشه کامل فعالیت خود را آغاز کرده است و در راستای این چشم انداز در سال 98 قابلیت‌های جدیدی را به این نرم‌افزار افزوده است.

اپلیکیشن نشان در سالی که گذشت قابلیت‌هایی همچون «مسیریابی حمل و نقل عمومی» را به قابلیت های خود افزوده است. قابلیتی کاربردی که با استفاده از آن می‌توان به راحتی با مترو یا اتوبوس و یا ترکیبی از این دو به مقصد رسید. مسیریابی حمل و نقل عمومی از آن‌رو اهمیت دارد که در سال گذشته بارها به علت آلودگی هوا شاهد تعطیلی مدارس و حتی ادارات در کلانشهرها بودیم و تنها راه‌کار مفیدی که برای حل این معضل ارائه می‌شد استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بود.

مسیریابی تا پیش از این تنها برای رانندگان دارای اهمیت بود اما نشان با افزودن قابلیت مسیریابی حمل و نقل عمومی این موضوع را نشان داد که سلیقه همه مخاطبان و کاربران را مد نظر قرار داده است و نشان اکنون نه تنها برای رانندگان که برای کسانی که از حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنند قابل استفاده و بسیار کاربردی است.

علاوه بر این، قابلیت جدیدی که به این اپلیکیشن مسیریابی افزوده شده است، قابلیت «مسیریابی دوچرخه و پیاده» است. با این قابلیت‌ها کسانی که از دوچرخه برای تردد شهری استفاده می‌کنند نیز می‌توانند به صورت کاربردی از این اپلیکیشن استفاده کنند.

در سال 98 قابلیت جدیدی به نشان افزوده شده است که بسیار کاربردی و منحصر به فرد است. قابلیتی که جای خالی آن در تمامی نرم افزارهای مسیریابی احساس می‌شد و نشان این قابلیت را به قابلیت‌های خود افزوده است. این قابلیت چیزی نیست جز «نمایش سرعت‌گیر»های پیش رو. قابلیتی که به راننده این امکان را می‌دهد پیش از رسیدن به سرعت گیر از وجود آن مطلع شده و سرعت خود را کاهش دهد.

یکی دیگر از کاربردی ترین قابلیت‌های این نرم افزار امکان دانلود نقشه آفلاین استان‌های ایران و 5 کشور مقصد رایج سفر هموطنان است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد که بتوانند هم در مصرف دیتای اینترنت خود صرفه جویی کنند و هم اینکه با سرعت بالاتری از نرم افزار استفاده کنند.

قابلیت جذاب دیگری که امسال به این نرم افزار افزوده شده است، قابلیت «کی، کجاست؟» است. این قابلیت زمانی نمود پیدا می‌کند که شما به صورت دسته جمعی و با چند وسیله نقلیه در حال سفر باشید. با این قابلیت شما می‌توانید متوجه شوید خودرو همراه شما در کجا قرار گرفته و چه قدر با شما فاصله دارد. قابلیتی که برای این گونه سفرها به شدت کاربردی و جذاب است.

اپلیکیشن نشان همگام با رویدادهای روز قابلیت‌های خود را به روز رسانی کرده است و به نمایش گذاشته است. قابلیت نمایش مراکز درمانی کرونا در اوج شیوع کرونا یکی از کاربردی‌ترین اقدامات این اپلیکیشن بوده است که به کاربران خود این امکان را می‌داد با جستجو کلمه "کرونا" در نوار جستجوی این نرم‌افزار نزدیک‌ترین مرکز درمانی کرونا به خود را پیدا کنند تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنند.

از دیگر اقدامات این نرم افزار در این خصوص، نمایش نقاط پرتردد و مناطق پرخطر شیوع کرونا است که بر اساس تحلیل داده‌ها انجام شده و نقاطی که بیشترین تردد عابرین پیاده را دارد در نقشه متمایز کرده است و کاربران می‌توانند برای حفظ سلامتی خود با اطلاع از این نواحی ترددشان به آن‌جا را محدود کنند تا کمتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار بگیرند.

تیم نشان قصد دارد در سال آینده در راستای تبدیل شدن به یک نقشه‌ جامع نیازهای بیشتری از مخاطبان را شناسایی کند و با توجه به آن سرویس‌های فعلی را بهبود و یا قابلیت جدید را به این اپلیکیشن اضافه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064501

وب گردی

وب گردی