همکاری آستان قدس رضوی در تولید ماسک‌های چهارلایه/تولید روزانه هزار ماسک در دانشکده سمای دزفول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول خبر داد: دانشکده سما دزفول با حمایت‌های مادی و معنوی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان دزفول و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی با بسیج امکانات دانشگاه به تولید روزانه هزار ماسک رسیده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دزفول، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه دزفول، سرگرد پرهیزگار جانشین فرماندهی بسیج ناحیه مقاومت دزفول، مهراب عبداللهی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت دزفول و دیگر مسئولین شهرستان از خط تولید ماسک دانشکده سما دزفول که زیر نظر قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و با مشارکت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی درحال فعالیت است بازدید کردند.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در بازدید از خط تولید ماسک در دانشکده سما این واحد دانشگاهی گفت: بعد از بروز ویروس کرونا در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دزفول اقدامات خوبی برای تامین سلامت جامعه زیر نظر قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این واحد دانشگاهی ابتدا با راه اندازی خط تولید محلول ضدعفونی کننده دست را در مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول آغاز کرد و امروز هم در دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با حمایت‌های مادی و معنوی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان دزفول و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی با بسیج امکانات دانشگاه مانند دستگاه های استریل کننده و البته کارگاه های مجهز دوخت در دانشکده سما روزانه بیش از ۱۰۰۰ عدد ماسک چهار لایه استاندارد در حال تولید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در مورد روند تولید این ماسک در دانشکده سما دزفول بیان کرد: در فاز اول این تولیدات برای مصارف بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و بخشی هم برای استفاده کارکنان و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان توزیع می شود

افروس ادامه داد: در روزهای آتی با افزایش ظرفیت تولید بتوانیم برای عموم مردم شهرستان دزفول از این تولیدات بی بهره نگذاریم و بتوانیم این محصول رو بین مردم نیز توزیع کنیم.

ماسک‌های تولید شده با حداکثر کیفیت به دست هموطنان می‌رسد

براتی رئیس دانشکده سما واحد دزفول گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم مقابله با این بیماری و بمنظور تامین ملزومات پزشکی در برهه زمانی و امکانات موجود در دانشکده سما دزفول به همین منظور چندین کارگاه دوخت خود را با تمام چرخ های خیاطی و امکانات مورد نیاز و با همکاری همه جانبه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در دزفول اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک کرد.

وی در ادامه بیان کرد:در این خط تولید تمامی مراحل اعم از طراحی، ابعاد و الگوی ماسک و همچنین استریلیزه کردن آنها توسط دستگاه اتوکلاو، با نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول صورت می پذیرد.

براتی در خصوص کیفیت ماسک تولید شده در این دانشکده اظهار کرد: برای تولید ماسک از پارچه های استاندارد اسپان باند و ملت بلون که مخصوص تولید ماسک هستند استفاده می گردد که توسط خیرین تامین شده اند.

رئیس دانشکده سما افزود: تمامی نیروهای دوزنده بصورت جهادی و بدون هرگونه چشم داشت و با همت دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان دزفول در این امر خداپسندانه، خدمت می کنند وی گفت: در این امر خداپسندانه تعدادی از دانشجویان و کارکنان دانشکده سما، بصورت جهادی در این راستا همکاری می کنند. تلاش می‌شود که با افزایش شیفت های کاری، تولید روزانه محصول را به بیش از ۲۵۰۰ ماسک برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064508

وب گردی

وب گردی