طبیعت ما را شاد می کند

محققان گزارش دادند که تحلیل هوش مصنوعی از عکس های ارسال شده در رسانه های اجتماعی ارتباط مثبت بین طبیعت و خوشحالی در سطح جهان را نشان می دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تیمی تحقیقاتی بیش از 31،500 عکس از 185 کشور در رسانه های اجتماعی را با کمک فناوری خودکار تشخیص تصویر، تجزیه و تحلیل کردند.

«چانگ چیا چن» نویسنده اول این طرح در گروه علوم بیولوژیکی در دانشگاه ملی سنگاپور اعلام کرد که ادغام داده های رسانه های اجتماعی و هوش مصنوعی فرصتی منحصر به فرد را برای ما فراهم می کند تا مطالعات جهانی بی سابقه ای را در مقیاس وسیع مانند این انجام دهیم و به این وسیله تعاملات ما با طبیعت را در زندگی روزمره خود درک کنیم.

تجزیه و تحلیل تیم از عکسهای آپلود شده در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که عکسهایی که با عنوان #fun ، #vacations و #honeymoons نشان داده می شوند، در مقایسه با عکس های دارای برچسب #daily یا #routines به احتمال زیاد حاوی عناصر طبیعت مانند گیاهان، آب و چشم انداز طبیعی هستند.

این یافته ها که در سراسر کشورهای مختلف صادق است، شواهد جهانی درباره فرضیه طبیعت بارگی (تمایل ذاتی انسان به دنبال پیوند با طبیعت) ارائه می دهد و نشان دهنده ارتباط مثبت بین طبیعت و خاطرات دلپذیر در رویدادهای به یاد ماندنی مانند ماه عسل است.

این تیم همچنین دریافتند که میزان تجربیات طبیعت در یک کشور با رضایت از زندگی ساکنان آن مرتبط است. کشورهایی که عناصر بیشتری در طبیعت در عکسهای دارای برچسب # fun دارند، مانند کاستاریکا و فنلاند، براساس گزارش جهانی شادکامی امتیازات رضایت از زندگی ملی بالاتری دارند.

در مجموع، یافته ها حاکی از اهمیت طبیعت در کمک به شادی عاطفی، آرامش و رضایت از زندگی در جوامع سراسر جهان است.

دانشمندان اعلام کردند که مطالعه آن ها ارزشهای فرهنگی و اجتماعی را که طبیعت برای انسان به ارمغان می آورد روشن می کند. این بیشتر بر اهمیت حفظ محیط طبیعی تأکید می کند. از بین رفتن طبیعت می‌تواند به معنای چیزی بیشتر از دست دادن مزایای اقتصادی و زیست محیطی باشد. این همچنین می تواند به معنای از دست دادن پیش زمینه خاطرات عزیز ما باشد.

چن اظهار کرد که مرحله بعدی تحقیقاتی آن ها این است که ببینند چگونه تجربیات طبیعت می تواند انسان را بهره مند از رفاه و رضایت از زندگی کند، از این رو امکان ایجاد راه حل های سازنده برای حفاظت بهتر از محیط زیست را فراهم می آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064535

وب گردی

وب گردی