ارزش افزوده بالای اقتصادی، عاملی مهم برای فعالیت‌های فناورانه درمانی است

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارزش افزوده بالای محصولات دارویی و درمانی به لحاظ اقتصادی، سرمایه‌گذاری کشور برای دستیابی به این توانمندی را علاوه بر عوامل امنیتی، به عنوان عاملی برای شکوفایی اقتصادی توجیه‌پذیر می‌کند.

حمید مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم تقویت فعالیت‌های فناورانه در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: امروزه زیست فناوری یک از مهمترین موضوعات مهم و استراتژیک و با اهمیت برای کشورهای دنیا است و از سوی دیگر نظر به اهمیت سلامت اجتماعی و تاثیر آن بر روی یک جامعه و شرایط خاص کشور ما در جهان، نیاز جدی به تقویت فعالیت‌های فناورانه در حوزه پزشکی و درمان احساس می‌شود.

وی افزود: لازم است قبل از بیان هر موضوعی یکسری اطلاعات در این حوزه در سطح جهان برای درک اهمیت این موضوع ارائه شود. امروزه در حوزه پزشکی صنعت دارو جز پرسود ترین صنایع موجود در دنیا بوده تا جایی‌که آمارها نشان می‌دهند این سود از صنایع خودرویی، نفت و گاز نیز بیشتر است.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در حال حاضر حدود 10 شرکت بزرگ در دنیا حوزه دارویی فعالیت می‌کنند که از این 10 شرکت 6 شرکت در آمریکا و مابقی در اروپا قراردارند. با توجه به مطالب ذکر شده آنچه که مشخص است فعالیت در این حوزه علاوه بر اهمیت اقتصادی اهمیت راهبردی نیز دارد.

مهدی با اشاره به اهمیت مقوله بیوتروریسم در سطح دنیا نیز تصریح کرد: دقت کنید که وجود هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم بیماری‌ها و تاثیر آنها بر سلامت کشورها همچنین طرح موضوعاتی همچون بیوتروریسم، پدافند غیرعامل و تاثیر آن بر توان دفاعی کشورها، امروزه زیست فناوری را به عنوان یکی از علوم و فنون راهبردی در قرن حاضر، قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های تقویت فعالیت‌های فناورانه در حوزه پزشکی و درمان این است که ارزش افزوده بالای این محصولات به لحاظ اقتصادی، سرمایه‌گذاری کشور برای دستیابی به این توانمندی را علاوه بر عوامل امنیتی، به عنوان عاملی برای شکوفایی اقتصادی توجیه‌پذیر میکند.

مدیر فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که بسیاری از محصولات در این حوزه وارداتی هستند، تقویت محصولات در این حوزه موجب می‌شود که وابستگی به واردات کمتر شده و مشکلات برای متولیان سلامت و همچنین بیماران کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064537

وب گردی

وب گردی