سه سناریو برای از سرگیری لالیگا/ ستاره آژاکس مرگ را شکست داد/ استراتژی مخفی  بایرن برای سرقت گلر بارسلونا

با بسته خبری اخبار ورزش بین الملل با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار ورزش جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار دنیای ورزش بین الملل، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

یوونتوس ول کن ستاره برزیلی رئال نیست

مارسلو همچنان مورد توجه باشگاه یوونتوس قرار دارد و باشگاه تورینی قصد دارد تابستان پیش رو هر طور که شده ستاره برزیلی را از رئال جدا کند. مدافع برزیلی که فصل جاری تا حد زیادی قافیه را به "فرلاند مندی"، خرید فرانسوی جدید رئال باخته، جدایی از رئال را در برنامه هایش قرار داده است. هر چند ماه گذشته او توانست به ترکیب اصلی رئال برگردد و حتی در ال کلاسیکو از بهترین های تیمش بود ولی بعید به نظر می رسد که زیدان فصل بعد نیز روی مارسلو حساب ویژه ای باز کند. مارسلو چندین پیشنهاد خوب نیز دارد که بهترین شان از یوونتوس است.

سه سناریوی پیشنهادی برای از سرگیری لالیگا

فوتبال در اسپانیا به دلیل شیوع گسترده کرونا تعطیل است و در حال حاضر ادامه رقابت ها در هاله ای از ابهام قرار دارد. می توان در حال حاضر سه سناریو برای شروع مجدد فوتبال در اسپانیا را در نظر گرفت:

1- از سرگیری بازی ها از اواسط ماه می تا 30 ژوئن و یا 15 جولای. سناریویی که بسیار خوشبینانه است و بعید است که به مرحله اجرا برسد. شیوع بیماری کرونا روز به روز در اسپانیا بیشتر می شود و تا ریشه کن شدن آن، زمان زیادی باقیمانده است.

این سناریو بیش از همه مدنظر لالیگا و باشگاه ها قرار دارد. باشگاه ها گفته اند که حاضرند هفته ای سه بازی انجام دهند و برای شان مهم نیست که با حضور تماشاگر باشد یا در ورزشگاه خالی. اینگونه باشگاه ها می توانند مانع ضرر مالی بیشتر خود شوند. تصمیم اخیر فیفا مبنی بر معتبر بودن قراردادهایی که 30 ژوئن به اتمام می رسند نیز به اجرای این سناریو کمک خواهد کرد.

2- شروع مجدد بازی ها از ماه آگوست و پایان در ماه سپتامبر. با توجه به اینکه یورو 2020 و کوپا آمه ریکا به سال بعد موکول شده اند، اجرای این سناریو با مشکل مواجه نخواهد شد و البته لیگ ها را وادار می کند تا با داشتن زمان کافی برای فصل بعد برنامه ریزی کنند. این سناریو معقول تر نیز به نظر می رسد.

3- شروع مجدد لیگ ها از ماه سپتامبر. این سناریو در ابتدا بسیار بعید به نظر می رسید ولی با توجه به شیوع گسترده کرونا، حالا محتمل تر از همیشه شده است. مشکل بزرگ به برگزاری فصل 21-2020 بر می گردد و باعث خواهد شد که فصل بعد از پاییز شروع شود و در این صورت بازی ها باید به صورت فشرده برگزار شوند. در این بین قطعا تغییراتی در شکل برگزاری جام حذفی و نیز رقابت های باشگاهی اروپا ایجاد خواهد شد.

انریکه: شاید بار دیگر مربی بارسلونا شوم

در روزهای تعطیلی فوتبال به دلیل شیوع کرونا، امروز لوئیس انریکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در یک مصاحبه به صورت ویدیوئی پاسخگوی سوالات هواداران فوتبال شد. انریکه در پاسخ به سوالی مبنی بر "بازگشت به بارسا" اظهار داشت: «این امکان وجود دارد که به تمام باشگاه هایی که تاکنون مربیگری کرده ام، برگردم(رم، سلتا و بارسلونا) البته واضح است که بهترین دوران مربیگری ام در بارسا بود و خاطرات فوق العاده برایم به یادگار ماند.»

پایان قرنطینه؛ خطر از بیخ گوش رئال گذشت

15 روز پیش بود که باشگاه رئال مادرید خبر از مثبت شدن تست کرونای تری تامپکینز داد. عضو تیم بسکتبال رئال به کرونا مبتلا شده بود و به همین دلیل 750 نفر از کارکنان باشگاه، اعم از ورزشکاران و کارمندان بخش های مختلف باشگاه به قرنطینه رفتند.

رئال امروز اعلام کرد که 15 روز قرنطینه به اتمام رسیده و خوشبختانه هیچکس دیگری به کرونا مبتلا نشده است. به این ترتیب فوتبالیست های باشگاه همگی سالم و سلامت هستند. البته تمامی ورزشکاران عضو باشگاه رئال مادرید همچنان در خانه خواهند ماند و قرار نیست تمرینات از سر گرفته شود.

یک دلیل بزرگ برای انتقال احتمالی پوگبا به رئال

طبق آمار منتشر شده توسط مجله فوربس، پل پوگبا پس از لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار، چهارمین فوتبالیست پردرآمد دنیاست. پوگبا سال 2016 بود که قراردادی 10 ساله به ارزش 40 میلیون یورو با آدیداس امضا کرد. او با هیچ برند دیگری قرارداد تبلیغاتی ندارد اما در صورت انتقال به رئال مادرید، درآمد تبلیغاتی او به 10 میلیون یورو در سال نیز افزایش خواهد یافت. از زمان کهکشانی های دوره اول، در رئال 50 درصد حق پخش تصویری از سوی باشگاه به بازیکن پرداخت می شود. همچنین پوگبا از معدود بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیاست که می تواند از راه فروش پیراهن، بخش قابل توجهی از هزینه انتقالش را نیز جبران کند.

هدف پوگبا نزدیک تر شدن به مسی، رونالدو و نیمار است و به خوبی می داند که با پیوستن به رئال، مسیر برای او هموارتر خواهد شد.

استراتژی زیرپوستی بایرن برای سرقت گلر بارسلونا

روزنامه کاتالان اسپورت مدعی است با وجود همه شایعات چند صباح اخیر، مقصد نهایی مارک آندره تراشتگن نه یوونتوس، نه پاری سن ژرمن و نه چلسی بلکه بایرن مونیخ است. این روزنامه از تلاش های بایرن مونیخ به عنوان مهمترین مانع بر سر راه تمدید قرارداد دروازه‌بان آلمانی با بارسلونا یاد می‌کند. اسپورت می‌گوید بایرن مدتی است در حال وسوسه تراشتگن بوده و قصد دارد در سال 2021 او را به آلیانز آرنا برده و جانشین مانوئل نویر کند. بایرن مونیخ قصدی برای تمدید قراردادش با مانوئل نویر ندارد و مصمم است از فصل آینده به جای او از تراشتگن در دروازه خود استفاده کند.

روزنامه بیلد آلمان هم از سوی دیگر مدعی شد که مانوئل نویر پیشنهاد بایرن مبنی بر تمدید یک ساله قرارداد تا سال 2022 را رد کرده و گفته مایل نیست قراردادش تنها به مدت یک سال تمدید شود. بعد از این، مدیران بایرن به کل از خیر تمدید قرارداد با او می‌گذرند. جالب اینجا است که قرارداد تراشتگن و بارسلونا هم همان زمانی به پایان می‌رسد که قرارداد مانوئل نویر با بایرن مونیخ. نویر می‌داند که بایرن دیگر به او اعتماد کامل ندارد و به احتمال زیاد از شروع فصل آینده بازیکن آزاد شده و می‌تواند تیم آلمانی را ترک کند.

ستاره NBA : وقتی رونالدو را دیدم زبانم بند آمده بود!

لوکا دونچیچ، بسکتبالیست اسلونیایی باشگاه دالاس ماوریکز که این روزها در لیگ NBA یک ستاره بزرگ و شناخته‌شده به حساب می‌آید از خاطرات اولین دیدارش با کریستیانو رونالدو گفته و می‌گوید وقتی در نوجوانی با ستاره بزرگ دنیای فوتبال روبرو شده بوده آنقدر هیجان‌زده شده که زبانش بند آمده است.

دونچیچ 21ساله در توضیح خاطرات خود از دیدارش با رونالدو گفت:" من همیشه بازی‌های فوتبال رئال مادرید را تماشا می‌کردم و شیفته رئال بودم. هفت سال پیش وقتی سیزده ساله بودم یک بار فرصت این را پیدا کردم که رونالدو را از نزدیک ببینم. ما بازیکنان فوتبال و بسکتبال رئال مادرید همه با هم در یک مراسم شام کریسمس شرکت کرده بودیم و من کنار او دور میز نشسته بودم. ولی اولین بار که او را دیدم و توانستم با او صحبت کنم شانزده ساله بودم. آنقدر هیجان‌زده شده بودم که زبانم بند آمده بودم و نمی‌توانستم چیزی بگویم یا از او چیزی بخواهم. همیشه دلم می‌خواست پشت یکی از ماشین‌های او بنشینم و رانندگی کنم. او ماشین‌های زیادی دارد و کلکسیون ماشین‌هایش عالی است. من هم عاشق ماشین هستم".

ستاره هلندی آژاکس مرگ را شکست داد

عبد‌الحق نوری، بازیکن 22ساله آژاکس آمستردام که پیش از شروع فصل 2017 در جریان یک بازی دوستانه با پیراهن آژاکس در میانه میدان از هوش رفته و بعد از آن پزشکان مجبور شدند او را در حالت اغما نگه دارند، بعد از دو سال در حالت اغما ماندن، حالا به هوش آمده و خانواده او می‌گویند در وضعیت خوبی به سر می‌برد و حتی با تماشای فوتبال می‌تواند نسبت به آنچه در تلویزیون می‌بیند واکنش نشان دهد. عبدالحق نوری در ژوئیه 2017 و پیش از شروع فصل در جریان یک بازی دوستانه آژاکس مقابل وردربرمن در زمین فوتبال دچار حمله قلبی شده و این اتفاق باعث شد مغز او دچار ضایعه شدید دائمی شود. نوری از آن زمان به حالت کما فرو رفته و پزشکان تشخیص داده بودند که برای حفظ جانش باید در حالت کما نگه داشته شود. ولی بر اساس گزارش رسانه‌های هلندی، عبدالحق حالا بعد از نزدیک به دو سال هوشیاری خود را بدست آورده و می‌تواند بخوابد، غذا بخورد و برخی کارهای دیگر خود را انجام دهد هر چند هنوز به شدت به اطرافیانش وابسته است.

سلطان فوتبال جهان عزادار شد

«ژایر آرانتس دوناسیمنتو زوکا»، برادر پله، امروز در سن 77 سالگی از دنیا رفت. زوکا متولد 22 جولای 1942 بود و پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان، در بیمارستانی در شهر سائوپائولو درگذشت. او در دهه 60 میلادی برای مدتی کوتاه در تیم سانتوس عضویت داشت ولی پس از 15 بازی و زدن 4 گل، دوران فوتبالش در این باشگاه به اتمام رسید و نتوانست قدم در جای پای برادر بزرگتر خود بگذارد. باشگاه سانتوس با انتشار بیانیه ای درگذشت زوکا را غم بزرگی عنوان کرد و این ضایعه را به پله نیز تسلیت گفت.

کد خبر: 1064572

وب گردی

وب گردی