اهمیت استارتاپ‌های سلامت در زمان بحران معلوم می‌شود/ لزوم توجه ویژه به استارتاپ‌های حوزه سالمندان

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فناوران و استارت‌آپ‌های حوزه سلامت و درمان با اهتمام دوچندان به نیازهای سالمندان توجه کنند.

حامد معیری کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به شناخت اهمیت واحدهای فناور حوزه درمان و پزشکی در مواقع بحران اظهار کرد: حوزه سلامت در دنیا و به‌ویژه در ایران حوزه حائز اهمیتی است و اکنون شاهدیم که ویروس کرونا در بین گروه‌های مختلف و به‌خصوص سالمندان آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های نادرست جمعیتی در سالیان گذشته، جمعیت غالب کشور اکنون در حال حرکت به سوی کهنسالی است و پیش‌بینی می‌شود برخلاف اینکه پیش از این ایران به‌عنوان کشوری جوان شناخته می‌شد در 10 سال آینده کشوری پیر خواهیم داشت.

مدیرکل توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: براساس آمار موثق، اکنون ایران دارای هشت میلیون سالمند است و متأسفانه این عدد روز‌به‌روز نیز در حال افزایش است.

معیری کاشانی با تاکید بر این که استارتاپ‌های حوزه سلامت باید توجه ویژه‌ای به قشر سالمند جامعه داشته باشند، عنوان کرد: فناوران و استارتاپ‌های حوزه سلامت و درمان با اهتمام دوچندان به حوزه سالمندان توجه کنند، ضمن اینکه بار بسیار بزرگی از روی دوش نظام درمانی و سالمندی کشور برمی‌دارند، از لحاظ اقتصادی نیز می‌توانند آینده مطلوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون در بحبوحه شیوع کرونا استارتاپ‌هایی شکل گرفته‌اند که مایحتاج روزانه‌ سالمندان را در قالب خدمات تحت اپلیکیشن ارائه می‌دهند. در چنین کسب‌وکاری تمام آنچه که سالمندان نیاز دارند ثبت سفارش می‌شود و نیروهای کمتر آسیب‌پذیر نسبت به رفع این نیازها و تحویل در درب منزل اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی درباره سایر کسب‌وکارهای شکل گرفته نیز خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط انتقال و شیوع سریع ویروس کرونا در محیط‌های بیمارستانی، توصیه می‌شود که سالمندان به هیچ‌وجه در چنین مکانی حضور نیابند، اپلیکیشنی ایجاد شده که تمامی خدمات درمانی ازجمله تزریقات و خدمات فیزیوتراپی در محل ارائه می‌شود.

معیری کاشانی با اشاره به شانس بالای موفقیت در استارتاپ‌های حوزه سلامت، گفت: نه‌تنها در مواقع بحران بلکه باید در شرایط عادی نیز فناوران ظرفیت‌های خود را در این حوزه فعال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064575

وب گردی

وب گردی