دانشگاه فرهنگیان بنگاه اقتصادی دولت نیست

دولت با عینک سرمایه‌ای و اقتصادی به دانشگاه فرهنگیان می‌نگرید و در نتیجه هزینه کردن در این دانشگاه را زیان بار قلمداد می‌کند.

گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیرگاهی است که دولت و وزرات آموزش و پرورش در پی نشان دادن لطف زیاد خود نسبت به دانشگاه فرهنگیان، جامعه دانشجومعلمان و فرهنگیان کشور با لوایح و پیشنهادات عجیب و غریب است!

دولت و برخی از کارشناسان کم سواد حوزه تعلیم و تربیت پس از مطرح ساختن طرح نامعقول خریدخدمات آموزشی این بار از در دیگری وارد شدند و در پی واگذاری بخشی از خدمات دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور هستند.

دولت محترم، لطف شما مستدام! چگونه می‌توانید با این همه هشدار توجه و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان داده‌اند؛ اینگونه در پی تضعیف این نهاد موثر در آموزش و به تعبیر حضرت آقا، مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور برآیید!؟

در حالی که ما دانشجو معلمان خواستار توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان هستیم؛ دولت با عینک سرمایه‌ای و اقتصادی به این دانشگاه می‌نگرید و هزینه کردن در دانشگاه فرهنگیان را زیان بار قلمداد می‌کنید.

دانشگاه پیام نور می‌تواند راه‌های دیگری برای پر کردن صندلی‌های خالی خود پیدا کند و این انصاف نیست که هزینه آن را دانشگاه فرهنگیان با قطع حقوق و عدم استخدام دانشجویان که مغایر با ماده 6 قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش(مصوب سال ۶۹) است را بپردازد. البته این تنها اشکال این پیشنهاد نبوده و دولت خوب از مضرات و تضادی که این طرح با رویکرد دانشگاه فرهنگیان دارد، با خبر است.

دولت و وزارت آموزش و پرورش می‌توانید امکانات و تجهیزات فیزیکی، آزمایشگاهی و آموزشی دانشگاه پیام نور را به دانشگاه فرهنگیان واگذار و منتقل کنید تا هم مشکل فضای فیزیکی و امکانات دانشگاه فرهنگیان حل شود و هم امکانات دانشگاه پیام نور که بیت المال است بلا استفاده نماند.

امیدوارم که دیگر شاهد این طرح‌های غیرکارشناسی شده نباشیم و در پایان آنکه آرزوی تضعیف دانشگاه فرهنگیان در سایه حمایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این دانشگاه، هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

فعال دانشجویی پردیس نسیبه تهران*

انتهای پیام/

کد خبر: 1064576

وب گردی

وب گردی