دولت، هوش مصنوعی و پایان ویروس کرونا

تصویب هوش مصنوعی توسط دولت ها برای پیش بینی و جلوگیری از بیماری های همه گیر، می تواند جان های بی شماری را نجات دهد. سیستم‌های پیشگیری از هوش مصنوعی به درک الگوهایی که می توانند در آینده به تشخیص ویروس ها کمک کنند. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با شیوع بیماری هایی مانند coronavirus که دولت ها و ادارات را تحت تأثیر قرار می‌دهند و می بینند که چگونه آنها با این بیماری روبرو می شوند، نقش هوش مصنوعی در تشخیص، جلوگیری و کمک به دولت در موارد اضطراری بهداشت عمومی برجسته تر می شود.

ظهور سریع Covid-19 باعث افزایش هشدارها در مورد سرعت و قدرت بیماری‌های عفونی شد و این سؤال را به وجود آورد که چگونه دولت‌ها در حال رسیدگی به اورژانس بهداشت عمومی و حاوی شیوع ویروس هستند.این فرصتی را فراهم می‌کند تا ببینیم که چگونه نوآوری و فناوری نقش اساسی در مبارزه با شیوع بیماری ایفا می کنند. همه گیری‌ها منجر به حضور تعداد زیادی از افرادی می شود که به دنبال کمک فوری و خدمات غیر اشباع بخش ها و صنایع مختلف هستند. دولت‌ها، شرکت ها و کنسولگری ها باید به کارمندان و شهروندان متقاضی اطلاعات ارائه خدمات کنند. شرکت های هواپیمایی، تهیه کننده بلیط و رویدادهای ورزشی نیز باید به مشتریانی که پرواز خود را لغو کرده اند و رویدادهایشان به تعویق افتاد، کمک کنند.

در عین حال، انتشار اطلاعات غلط و اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی باعث افزایش تصورات غلط در مورد شیوع بیماری و خطرات، علائم و آمار آن شده است. با این حال، کند و با توجه به کثرت داده های موجود، می توان با استفاده از نقش اساسی هوش مصنوعی، و یادگیری ماشینی، تأثیر می توان از این فناوری به عنوان یگانه راه موجود در کاهش این بیماری همه گیر را کاهش داد، یاد کرد.

هوش مصنوعی مکالمه به عنوان یک نقطه عطف برای افراد در لحظه های خاص نیاز بسترهای ارتباطی می توان برای اتصال کاربران به شبکه های اجرای قانون، امنیت از طریق متن، صدا و مکان استفاده کرد. این امر می تواند با آرامش و به سرعت پاسخ های کارآمد و قابل اطمینان را ارائه دهد که ممکن است به دلیل اشباع خط تلفن های بحرانی در دسترس نباشد. این پشتیبانی 24/7 می تواند به افراد اجازه دهد نقاط امن یا نزدیکترین خدمات پزشکی را پیدا کنند و یا با سرعت بیشتر و در هر لحظه بتوانند پرس و جوهای جمعی را حل کنند.

استفاده از آنالیز احساسات همچنین می تواند در اینجا اهمیت داشته باشد تا شدت و احساسات شخصی که تماس برقرار می کند، تشخیص داده شود و براساس آن عمل شود.

با وجود آنکه دولت ها وضعیت اضطراری را اعلام می کنند و دستورالعمل های خود را به اطلاع می رسانند، ممکن است شهروندان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری باشند و برای دریافت اطلاعات نخواهند از بولتن های رسمی دولتی استفاده کنند. برای این منظور، با اجرای چت باتها، دولت ها اطمینان می یابند که شهروندان می توانند به اطلاعات عمومی دسترسی سریع داشته باشند و نیز از چت های دولت می توان برای تهیه اطلاعات دقیق و به روز در مورد پروتکل های مراقبت های بهداشتی اضطراری و تغییرات قانونی استفاده کرد.

همچنین دولت ها می توانند هنگام معرفی برنامه های مداخله و راه حل ها برای اطمینان از تداوم خدمات عمومی، از هوش مصنوعی مکالمه برای کمک به بخش های بهداشت و آموزش استفاده کنند.

ارتباطات از راه دور و یکپارچه می توانند توسط وزیران بهداشت و بیمارستان ها برای برقراری ارتباط داخلی و خارجی با جامعه، ساماندهی پروتکل های جدید، برنامه ریزی مسئولیت ها و بررسی منابع برای اطمینان از امنیت بیمار استفاده شوند.

در عین حال، با تشویق دانش آموزان و پرسنل از سوی مسئولان برای ماندن در خانه، مدارس و دانشگاه ها می توانند پیامهای دولت را در کانال های ارتباطی رسمی و یکپارچه که راه حل هایی را ارائه می دهند، مانند کلاس های از راه دور و سیستم های مدیریت یادگیری تقویت کنند.

حتی وقتی اوضاع بسیار شدید نباشد، می توان از هوش مصنوعی مکالمه برای حل و فصل پرس و جوهای دسته جمعی فوریت ها استفاده کرد که می تواند محدوده خدمات مشتری و مراکز تماس، مانند بلیط و لغو رزرو را افزایش دهد.

امکان تهیه پورتال تعاملی برای اطلاع رسانی و جلب اعتماد به عموم مردم در مواقع عدم اطمینان آنها بسیار مهم است تا بدین طریق، در صورت افزایش اطلاعات غلط، به سؤالات متداول آنها پاسخ داده شود. مؤسسات دولتی، سازمان های بهداشتی، سفارتخانه ها و حتی پورتال های ارتباطات داخلی برای کارکنان می توانند ازهوش مصنوعی مکالمه AI Conversational استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که از مشاوره و اقدامات درست برای تضمین رفاه شهروندان و کارمندان استفاده شده است.

در صورت بروز بحران در آینده، از ربات های تلفنی مکالمه هوش مصنوعی نیز می توان به عنوان دستیاران استفاده کرد که افراد را با هشدارها و مشاوره در صورت بروز شرایط اضطراری دیگر با ذکر موقعیت جغرافیایی خود هدف قرار می دهند.

تصویب هوش مصنوعی توسط دولت ها برای پیش بینی و جلوگیری از بیماری های همه گیر، می تواند جان های بی شماری را نجات دهد. سیستم های پیشگیری از هوش مصنوعی به درک الگوهایی که می توانند در آینده به تشخیص ویروس ها کمک کنند. با این حال، حتی در صورت جلوگیری از بیماری های همه گیر، هوش مصنوعی مکالمه می تواند موجب صرفه جویی در وقت گرانبها، افزایش ایمنی و هماهنگی و کمک به حجم زیادی از افرادی که نیازمند راهنمایی برای دریافت راهکارهای اضطراری بهداشت عمومی هستند، در آینده شود.

با ادغام سیستم عامل های ارتباطی باCPaaS ، دولت ها و مقامات می توانند ارتباطات را هماهنگ کرده و پاسخگویی را از طریق کانال های متنوع، از طریق پیام کوتاه، مکالمات صوتی و تصویری، رسانه های اجتماعی یا کنفرانس ها یا برنامه های کاربردی خاص متصل به ربات های دارای هوش مصنوعی بهبود دهند.

دولت ها باید به لزوم بکارگیری موفقیت آمیز راه حل های هوش مصنوعی، آموزش کارمندان دولت و استفاده از جدیدترین نوآوری ها در بهرهمندی از هوش مصنوعی توجه کنند تا اطمینان حاصل شود که یک مدیریت کارآمد، نظارت مطلوب و پیشگیرانه نسبت به شیوع بیماری های همه گیر در آینده وجود دارد.

* مدرس علوم ارتباطات دانشگاه پیام نور

انتهای پیام/

کد خبر: 1064656

وب گردی

وب گردی