ایران در مبارزه با کرونا بالاتر از دنیاست

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان گفت: باید بدانیم که ما چیزی از دنیا کمتر نداریم حتی در مورد این بیماری یک سر وگردن از آنها بالاتر هستیم.

حمیدرضا خدایی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تاکید بر اینکه تنها راه شکست ویروس کرونا قطع زنجیره آن از طریق در خانه ماندن و فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: باید بدانیم که ما چیزی از دنیا کمتر نداریم حتی در مورد این بیماری یک سر وگردن از آنها بالاتر هستیم؛ توجه به این نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس در ما می‌شود بلکه عزت نفس ما را هم می‌تواند افزایش دهد.

وی افزود: سه راهکار دیگر غیر از در خانه ماندن و فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد، اول این که رعایت کردن تذکرات پزشکی مهم است، راهکار دوم که اتفاقا تاکید می‌شود تقویت سیستم ایمنی بدن است و راهکار بهداشتی سوم که بنظرم از همه این مواردی مهمتر است تقویت سیستم ایمنی روح و روان است.

مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا در استان اصفهان، گفت: تقویت سیستم ایمنی و بهداشت روح و روان، فرهنگ دعا کردن و مثبت اندیشی، افزایش سواد رسانه از اصول مهم در مبارزه با کرونا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سلامت روان مردم مورد تهدید قرار گرفته است، گفت: تمام کانالها و گروههای متناقض و آزار دهنده در پی ضربه زدن به روح و روان مردم ایران در مقابله با کرونا هستند. است.

خدایی در پایان با افتخار به عملکرد کادر پزشکی کشور در مقابله با کرونا گفت: فعالیت و خدمات پزشکان و پرستاران ایران در برابر وضعیتی ویرانگری که برای دنیا به وجود آمده واقعا عالی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064700

وب گردی

وب گردی