بودجه ۴ میلیون دلاری برای تسریع آزمایش‌ها روی نانوواکسن ضدکرونا

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده نانوواکسن که در حال آماده شدن برای فاز اول کارآزمایی بالینی روی نانوواکسن ضد COVID-۱۹ است، بودجه ۴ میلیون دلاری دریافت کرده تا فرایند کارآزمایی با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نوواواکس (Novavax) که در حوزه ساخت واکسن برای بیماری‌های عفونی فعالیت دارد، اعلام کرد که سازمان CEPI، بودجه اولیه ۴ میلیون دلاری برای حمایت از شرکت نوواواکس اهدا کرده است. این بودجه برای پشتیبانی از توسعه واکسن بر علیه ویروس کرونا COVID-۱۹ به این شرکت داده شده است. این سازمان در حال مذاکره با شرکت نوواواکس است تا برای فاز اول آزمون بالینی این واکسن، بودجه اضافه‌ای نیز درنظر گرفته شود.

استنلی سی‌آرک، از مدیران اجرایی شرکت نوواواکس گفت: این اولین مرحله بودجه از سوی CEPI برای توسعه این واکسن، اهمیت زیادی دارد؛ ما از CEPI به دلیل نقش خود به‌عنوان یک شریک حیاتی به‌منظور تامین بودجه لازم برای توسعه واکسن ضدکرونا قدردانی می‌کنیم. شرکت نوواواکس، خستگی‌ناپذیر در تلاش است تا واکسنی بر علیه این بیماری تولید کند.

نوواواکس قبل از شروع کارآزمایی بالینی، چندین واکسن نانوذره‌ای نوترکیبی را روی مدل‌های حیوانی مورد آزمایش قرار داده است. فاز اول آزمایش بالینی روی این واکسن در اواخر بهار ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

این واکسن با استفاده از پلتفورم فناوری نانوذرات پروتئینی نوترکیبی ساخته شده است که در آن از آنتی‌ژن مشتق شده از پروتئین اسپایک ویروس کرونا استفاده شده است. این شرکت انتظار دارد از ترکیب اختصاصی Matrix-M™ با واکسن حاوی آنتی‌ژن COVID-۱۹ برای تقویت پاسخ ایمنی بدن استفاده کند.

ریچارد هاتچت، مدیر اجرایی CEPI گفت: به سرعت و فوریت برای هماهنگی با مقامات بهداشت جهانی و شرکای این شرکت برای توسعه واکسن ضدکرونا اقدام شد. CEPI خوشحال است که با شرکت نوواواکس همکاری می‌کند تا واکسنی بر علیه ویروس کرونا تولید شود.

شرکت نوواواکس در گیتسبورگ مستقر بوده و سابقه‌ای طولانی در کار روی ویروس کرونا دارد؛ این شرکت در حال حاضر روی ساخت واکسن‌های مختلفی متمرکز است. از نکات برجسته در فعالیت‌های این شرکت آن است که این شرکت موفق به تولید واکسنی شده که می‌توان از آن برای مقابله با سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه‌ای (Mers-Cov) استفاده کرد. همچنین کارهای پیش‌بالینی مرتبط با سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064708

وب گردی

وب گردی