سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیون یورویی در توسعه باتری‌های نانو

یکی از شرکت‌های تولیدکننده سلول‌های باتری مبتنی بر فناوری‌نانو، با جمع‌آوری ۱۳ میلیون یورو حمایت مالی، به دنبال توسعه و تجاری‌سازی نسل جدید این باتری‌ها است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ناوات تکنولوژیز (NAWATechnologies) در فرانسه، موفق به دریافت ۱۳ میلیون یورو حمایت مالی به‌منظور توسعه نسل جدید سلول‌های باتری با استفاده از فناوری‌نانو شد.این شرکت یکی از تولیدکنندگان نسل جدید ادوات ذخیره‌ انرژی است که جمع‌آوری این حمایت مالی مسیر را برای تولید انبوه نسل جدید سلول‌ها ابرخازنی هموار کرده است.

شرکت ناوات در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و یک رهیافت جدید در حوزه انرژی را ارائه کرد که می‌توانست ۱۰۰ برابر انرژی بیشتر ذخیره کرده و هزینه آن ۱۵۰ برابر کمتر از باتری‌های کلاسیک بود و در عین حال اثرات زیست‌محیطی باتری‌ها را ۵ برابر کاهش می‌داد.این حمایت مالی موجب می‌شود تا شرکت ناوات تجهیزات خط تولید نسل جدید باتری‌ها را در سال ۲۰۲۰ نصب می‌کند و می‌تواند ۱۰۰ هزار سلول ابرخازن را در ماه تولید کند.

لور میشل، مدیر سرمایه‌گذاری بی‌پی‌فرانس گفت: ما از مشارکت در کسب‌وکار شرکت ناوات بسیار خرسند هستیم. این الکترودهای تولید شده، استاندارد جدیدی برای ابرخازن‌ها و باتری‌ها ایجاد می‌کنند. ویژگی‌های اقتصادی و فنی این شرکت فرصت‌های بزرگی در بخش ذخیره‌سازی انرژی ایجاد می‌کند.

امروزه ذخیره‌سازی با استفاده از باتری یکی از مولفه‌های کلیدی در اتحادیه اروپا برای دستیابی به سیستم انرژی پایدار و کم کربن است. فناوری تولید باتری شرکت ناوات با بهره‌مندی از فناوری‌نانو در حال حاضر عملکرد بسیار جالب توجهی دارد.

بخش تولید، اولین جایی است که این فناوری انقلابی از آن بهره‌مند می‌شوند، جایی که این سلول‌های ابرخازن به‌عنوان ابزار تامین انرژی در خودروها استفاده می‌شوند و در کارخانه‌ها نیز جایگزین باتری‌های یون لیتیم رایج است. استفاده از این باتری‌ها موجب افزایش سرعت شارژ و طول عمر سامانه‌های ذخیره انرژی می‌شود.

دیگر بازارهای کلیدی، صنعت خودروهای هیبریدی، خودروهای مجهز به باتری و خودروهای حاوی پیل سوختی است که در آن‌ها این نوع باتری‌ها می‌توانند با سرعت فوق‌العاده‌ای ذخیره‌سازی انرژی را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064710

وب گردی

وب گردی