بیرانوند: امیدوارم به پرسپولیس برگردم و به‌سراغ قهرمانی آسیا برویم

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس اعتقاد دارد قهرمانی نوزدهمین دوره لیگ برتر صددرصد مشخص شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا بیرانوند در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با تمریناتی که قبلاً داشتیم، اسم این (تمرینات فردی) را نمی‌توان تمرین گذاشت، کاری هم نمی‌شود کرد، مثل هر بازیکن حرفه‌ای دیگر یک گوشه خانه را به تمرینات محدود اختصاص داده‌ام؛ تمرین شکم، کشش و از این قبیل موارد. اگر تردمیل هم داشته باشید، می‌توان کمی کار هوازی انجام داد.

وی با بیان اینکه کار ذهنی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: بازی‌های قبلی در جام‌جهانی، لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا را بازبینی و عملکرد خودم را ارزیابی می‌کنم تا ذهنم درگیر فوتبال بماند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در این ایام انجام داد، همین است. البته امیدوارم این وضعیت [با پایان یافتن شیوع ویروس کرونا] هرچه سریع‌تر تمام شود.

دروازه‌بان پرسپولیس راجع به سال 98 عنوان کرد: اتفاق مهم برای من این بود که یک سال دیگر را با پرسپولیس و هواداران بودم. چهار سال از پنج سالی که قرارداد داشتم در پرسپولیس بودم، البته هنوز تمام نشده است، در این مدت به افتخارها و موفقیت‌های زیادی رسیدم، چه در پرسپولیس و چه در تیم ملی.

بیرانوند با اشاره به جدایی خود از جمع سرخپوشان در پایان فصل و پیوستن به باشگاه آنتورپ بلژیک گفت: امیدوارم پس از جدایی، یک روز به پرسپولیس برگردم. من با هواداران روزهای خیلی خوبی داشتم و با هم به افتخارات زیادی رسیدیم، اما امیدوارم روزی برگردم که شرایط پرسپولیس هم عالی باشد و سراغ همان قول‌وقرار برای قهرمانی آسیا برویم، این قول برای من تمام نشده است. بهترین خاطره‌های امسال هم قهرمانی‌ها و پیروزی در دربی‌ها بود. سال‌ها بود که پرسپولیس دبل نداشت و این دوره خیلی خوب این را کم داشت. دو دربی از سه دربی را هم بردیم که خیلی خوب بود، به‌ویژه دربی یک سال قبل که برای تکرار قهرمانی خیلی مهم بود.

وی در مورد تخصصش در مهار پنالتی بیان کرد: برای گرفتن پنالتی مسائل زیادی دخیل است؛ تمرکز، تمرین و این‌که بدانی چه کنی. بعد از پنالتی رونالدو در جام جهانی، همه چیز جدی‌تر شد، نه‌فقط برای من، خیلی از بازیکنان دوست داشتند و دارند کاری را که رونالدو نتوانست، انجام دهند. طبیعی است که این مسئله روی روحیه من هم تأثیر گذاشت.

دروازه‌بان پرسپولیس ادامه داد: قبل از هر بازی سعی می‌کنم پنالتی‌زن‌ها را بشناسم، ویدیوی پنالتی‌های آنها را ببینم و به شناختی از شخصیت و تکنیک آنها برسم. در جریان بازی هم آنها را زیر نظر دارم و بررسی می‌کنم. به‌صورت کلی بیشتر روی خود بازیکن زوم می‌کنم که تا حالا، خوب جواب داده است.

بیرانوند در واکنش به احتمال تعطیلی لیگ برتر خاطرنشان کرد: پرسپولیس همین حالا هم به‌عنوان قهرمان فوتبال ایران شناخته می‌شود. برای امسال هم با 10 امتیاز اختلاف در صدر جدول هستیم. باید واقع‌بین باشیم و شرایط اصلا‌ً خوب نیست، با وضعیت سختی روبه‌رو هستیم، تا 22 فروردین که هیچ تیمی حق تمرین هم ندارد. فرض کنیم 25 فروردین تمرین تیم‌ها شروع شود، یکم اردیبهشت که نمی‌شود بازی کرد، هیچ تیمی این موضوع را نمی‌پذیرد.

وی تعطیلی فعلی لیگ برتر را با تعطیلی‌های گذشته متفاوت دانست و تصریح کرد: آن زمان بازیکن می‌توانست آمادگی خودش را با تمرینات اختصاصی حفظ کند که الآن این شرایط مهیا نیست. اگر لیگ را بدون دوره آماده‌سازی آغاز کنیم، با برنامه فشرده‌ای که وجود خواهد داشت، تیم‌ها فصل بعد را باید با تیمی پُر از مصدوم آغاز کنند. با این اوصاف لیگ را باید در دهه سوم اردیبهشت شروع کنیم که بازی‌ها بیش از حد فشرده می‌شود و این باعث مصدومیت می‌شود.

دروازه‌بان پرسپولیس در ادامه افزود: نظر شخصی من این است که باید یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای انجام شود و این اتفاق هم باید زودتر روی بدهد تا ما هم تکلیف خودمان را بدانیم. الآن برای زندگی شخصی خودمان هم نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ای بریزیم و شب که می‌خوابیم، نمی‌دانیم فردا چه خواهد شد.

کد خبر: 1064773

وب گردی

وب گردی