احتمال تمدید حضور سه‌هزار نیروی آمریکایی در غرب آسیا

وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی پیشنهاد فرمانده سازمان تروریستی سنتکام برای تمدید حضور حدود سه‌هزار نیروی آمریکایی در کویت است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی تمدید حضور گروهی از نیروهای آمریکایی است که ماه ژانویه به غرب آسیا اعزام شده‌اند.

روزنامه دیلی‌بیست ضمن مخابره این خبر تعداد این نیروها را حدود سه‌هزار نفر ذکر کرده و آنها را چتربازهایی توصیف کرده که برای واکنش‌های فوری آموزش دیده‌اند.

دیلی‌بیست نوشته است، گفته می‌شود تمدید حضور این نیروها به درخواست «ژنرال کنت مکنزی»، فرمانده [سازمان تروریستی] سنتکام در حال بررسی است و نشان می‌دهد که نیروهای نظامی آمریکا بر این باورند که شیوع ویروس کرونا خطر تشدید اوضاع با آنچه دیلی‌بیست شبکه شبه‌نظامیان عراقی ایران خوانده را کاهش نداده است.

نیروهای مزبور اکنون در کویت به سر می‌برند. بررسی تمدید حضور این نیروها در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع آمریکا برای مدت دو ماه جابجایی نیروها در خارج از مرزها را متوقف کرده است.

یک سرباز آمریکایی در تیپ مستقر در کویت به دیلی‌بیست گفته است: «از اینکه استقرار ما یک استقرار برنامه‌ریزی‌نشده بود و ممکن نیست اطمینانی در خصوص اینکه چه زمانی به خانه برمی‌گردیم داشته باشیم، متنفریم.»

به نوشته دیلی‌بیست، تنش با ایران یک مساله است و تنش بر سر ایران در بین نظامیان آمریکایی مساله‌ای دیگر. یک فرمانده آمریکایی در عراق با نام «ژنرال رابرت پت وایت» به مکنزی و پنتاگون هشدار داده است که تشدید اوضاع با آنچه شبکه تهدید ایران خوانده شده کلیت ماموریت آمریکا در عراق را به خطر می‌اندازد. این هشدار پیش‌تر توسط نیویورک‌تایمز گزارش شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064783

وب گردی

وب گردی