فن‌پرسی: فرگوسن گفت اگر ما قهرمان نشویم بخاطر این دو ابله است!

مهاجم پیشین شیاطین سرخ از سرمربی پیشین و اسطوره‌ای منچستریونایتد خاطره‌ای جالب تعریف کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، روبین فن‌پرسی که در سال 2012 از آرسنال به منچستریونایتد پیوست و در همان فصل اول با این تیم قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد، خاطره‌ای جالب از سرالکس فرگوسنِ پرافتخار را در تنها فصل همکاری‌اش با سرمربی پیشین و اسطوره‌ای شیاطین سرخ یادآوردی کرد.

این مهاجم هلندی که در همان فصل اول 30 گل در تمامی رقابت‌ها برای منچستریونایتد به ثمر رساند، با یادآوری اتفاقی که پس از شکست شیاطین سرخ در دربی منچستر رخ داد، به مجله فرانسوی «سو فوت» گفت: فرگوسن می‌دانست که چه زمانی باید واکنش نشان دهد و برای مثال چه زمانی به بازیکنان از حیث نظم و انضباط فشار بیاورد.

وی افزود: فصل اول حضور من در منچستریونایتد بود، ما با 15 امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ برتر بودیم و امیدوار بودیم در بازی خانگی مقابل منچسترسیتی قهرمانی‌مان را مسجل کنیم. اگر ما در دربی به پیروزی می‌رسیدیم اختلاف‌مان با تیم دوم جدول به 18 امتیاز افزایش پیدا می‌کرد، اما ما بازی را باختیم.

فن‌پرسی تصریح کرد: با این وجود ما هنوز با 12 امتیاز اختلاف صدرنشین بودیم و بیشتر مربیان در این شرایط احساسی نمی‌شوند، اما سرالکس عصبانی بود. دو بازیکن ما درست پس از شکست در دربی منچستر شب بیرون رفته بودند و عکس‌های آنها به بیرون درز کرده بود. فردای آن روز فرگوسن رو به کل اعضای تیم کرد و گفت «بچه‌ها، اگر ما قهرمان لیگ برتر نشویم، به خاطر این دو ابله است که تصمیم گرفتند بعد از شکست در دربی بیرون بروند».

این مهاجم هلندی که ترجیح داد نام این دو بازیکن را فاش نکند، صحبت‌هایش را این‌طور ادامه داد: نمی‌توانم اسم این دو بازیکن را به شما بگویم. سرالکس حسابی از خجالت آنها درآمد و سرزنش‌شان کرد، اما این ماجرا همان‌جا در رختکن ماند و به بیرون درز نکرد که این فوق‌العاده بود. فرگوسن عکس‌های این دو بازیکن را که در زمان‌های مختلف، ساعت 2 بامداد، 3 بامداد و 4 بامداد ثبت شده بود را به دیوار رختکن چسبانده بود و گویا می‌خواست بر حماقت آنها تأکید کند.

مهاجم پیشین شیاطین سرخ خاطرنشان کرد: فرگوسن اما به گفتن این حرف‌ها اکتفا نکرد و در ادامه گفت «بچه‌ها، خوب گوش کنید، اگر ما قهرمانی را از دست بدهیم تنها به خاطر این دو نفر است که تصمیم گرفتند برای تفریح بیروند بروند. از حالا اگر ببینم بازیکنی پیش از بالای سر بردن جام قهرمانی، برای تفریح بیرون برود از تیم کنار گذاشته می‌شود». او در این موارد بی‌رحم بود.

فن‌پرسی 36 ساله در پایان خاطرنشان کرد: سرالکس در ادامه گفت «برایم مهم نیست که شما چه کسی هستید، چقدر جام تاکنون برده‌اید، اگر پیش از پایان فصل برای تفریح بیرون بروید، شما از تیم رفتنی هستید و نام‌تان را در لیست فروش خواهم گذاشت». پس از این سخنرانی فرگوسن، ما تمرینات خود را شروع کردیم و آن دو بازیکن سخت‌ترین تمریناتی را که تاکنون دیده بودم، انجام دادند. تیم 12 امتیاز پیش بود و واکنش سرالکس این‌گونه بود. این مقطع از فصل ایده‌آل‌ترین زمان برای این سخنرانی بود و فرگوسن فرصت را از دست نداد.

کد خبر: 1064840

وب گردی

وب گردی