تولید ۱۰۰۰ هزار ماسک توسط بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: دانشجویان داوطلب این دانشگاه طی ۵ روز بیش از ۱۰۰۰ هزار ماسک را در منازل خود دوخته و در میان بیمارستان‌ها و مردم حاشیه‌نشین توزیع می‌کنند.

زهرا رودکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تهیه و توزیع 1000 ماسک توسط گروه جهادی فاطمه الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) خبر داد و گفت: گروه جهادی به منظور جلوگیری از گسترس ویروس کرونا، مواد اولیه و پارچه را در اختیار دانشجویان جهادی می‌گذارد تا در منزل خود به صورت انفرادی اقدام به دوخت ماسک کنند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) به دلیل تک جنسیتی بودن دانشگاه و معذوریت در برخی از فعالیت‌ها، با جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) اقدام به تهیه بسته‌های شامل اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده برای خانوارهای حاشیه شهر تهران می‌کند.

مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) با بیان اینکه در شرایط کنونی حفظ روحیه و امید در میان مردم بسیار حائز اهمیت است، گفت: بسیج دانشجویی این دانشگاه پویش خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه را هر روز راس یک ساعت مشخص راه اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید ایام ماندن در منزل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به عنوان یک فرصت مطالعاتی بدانند؛ اضافه کرد: کارگروه فرهنگ و رسانه گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) به منظور بهره برداری بهینه از وقت، فیلم‌های سینمایی انقلابی با موضوع دفاع مقدس و کتب فرهنگی، مذهبی و امیدبخش و مطالب روانشناسی امیدبخش و ضد اضطراب، آموزش دوخت ماسک، دستکش و ساخت محلول ضوعفونی را در کانال بسیج معرفی و فایل قابل دانلود را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

به گفته رودکی؛ کارگروه آموزشی گروه جهادی وارثین با هدف یادگیری هنرهای دستی و ترویج فرهنگ کارآفرینی روزانه آموزش یک کار هنری به منظور کسب و کار در منزل را به صورت مجازی به دانشجویان آموزش می‌دهد.

این دانشجوی دانشگاه الزهرا(س) در پایان خاطرنشان کرد: مردم ضمن ماندن در منازل و رعایت بهداشت فردی و جمعی، از توسل به ائمه و حفظ روحیه جهادی و کمک به اقشاری که در اثر مستقیم بیماری یا غیر مستقیم آسیب دیدند را فراموش نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064847

وب گردی

وب گردی