امروز در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟

کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی امروز استان‌های کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و از اواخر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین البرز، تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه با تشکیل کانون‌های گرد و خاک بر روی عراق و عربستان، احتمال پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

این کارشناسی سازمان هواشناسی افزود: پنج شنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب کشور و همچنین در استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و یزد به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نقشینه گفت: ضمنا با شمالی شدن باد بر روی دریای خزر از اواخر وقت پنجشنبه امواج و دمای استان‌های ساحلی در روز جمعه بین ۳ تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

وی درباره وضعیت جوی جمعه نیز گفت: جمعه با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در شمال شرق، جنوب شرق و بصورت پراکنده در مرکز و شرق کشور همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شنبه گستره بارش محدود ب نوار شمالی کشور شامل سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور می‌باشد.

وی گفت: یکشنبه فقط سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد بارندگی خواهند بود که بارندگی در استان‌های گلستان و خراسان شمالی به شکل رگبار و رعد و برق و از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در پاره‌ای نقاط بخصوص در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات شرقی با احتمال بارش پراکنده می‌باشد و از عصر چهارشنبه تا عصر پنج شنبه با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد گاهی با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات همراه با بارش باران و برف و مه پیش بینی می‌شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1064881

وب گردی

وب گردی