تشکیل ۱۰ صندوق جسورانه بورسی در سال ۹۹

معاون سرمایه‌گذاری صندق نوآوری و شکوفایی گفت: در بودجه و برنامه سال جاری صندوق نوآوری، تشکیل ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه بورسی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و سایر فعالان بازار این مراکز در کشور ایجاد و فعال شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه بورسی زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار تشکیل می شوند؛ تاکنون هشت صندوق فعالیت خود را شروع کرده‌اند و از نیمه دوم سال ۹۸ صندوق نوآوری و شکوفایی هم برنامه‌های خود را به طور جدی بر توسعه فعالیت این صندوق‌ها متمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس صندوق نوآوری شروع به مشارکت با بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه صندوق های جسورانه بورسی کرده و تاکنون این صندوق در تشکیل چهار صندوق جسورانه بورسی مشارکت کرده است که به صندوق های قبلی اضافه خواهند شد.

ناظمی گفت: از این چهار صندوق یکی در زمینه فین تک فعالیت خواهد کرد، مجوز آن گرفته شده و در مراحل پایانی با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی قرار دارد و سه صندوق دیگر نیز در حال ارسال مدارک به سازمان بورس هستند.

وی افزود: این سه صندوق در زمینه بازی رایانه ای، تجارت الکترونیک و مجموعه ای از زمینه ها عمدتا متمرکز بر نوآوری نانو، بایو و آی تی فعال هستند.

ناظمی در خصوص نحوه مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی در فعالیت این صندوق ها توضیح داد: مطابق قانون، صندوق نوآوری و شکوفایی برای ایجاد یک نهاد جدید می تواند تا ۴۰ درصد مشارکت داشته باشد؛ یعنی سقف مشارکت صندوق اساسا ۴۰ درصد است و ما نیز در همین قالب عمل کرده ایم. در یکی از این صندوق ها ۴۰ درصد و در سه صندوق مابقی ۲۰ درصد مشارکت داریم.

وی با اشاره به اینکه صندوق آمادگی دارد علاوه بر صندوق های سرمایه گذاری جسورانه در صندوق های خصوصی نیز مشارکت کند، افزود: دو سال گذشته بودجه مناسبی برای این منظور در نظر گرفته شده بود که متاسفانه امکان تخصیص کامل آن فراهم نشد. امیدواریم در سال جاری به اهداف مورد نظر در این خصوص دست یابیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1064882

وب گردی

وب گردی