بیرانوند در بین ۵ قهرمان آسیا در مسابقات جام جهانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک نظرسنجی جدید از کاربران خود خواست تا قهرمان آسیا در تاریخ مسابقات جام جهانی را انتخاب کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با اشاره به درخشش فوتبالیست‌های آسیایی در ادوار مختلف مسابقات جام جهانی از کاربران خود خواست تا از بین پنج بازیکن، قهرمان خود در این رقابت‌ها را انتخاب کند که در این بین نام علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان در کنار بازیکنانی همچون پارک جی سونگ از کره‌ جنوبی، سامی الجابر از عربستان، تیم کیهیل از استرالیا و کیسوکه هوندا از ژاپن دیده می‌شود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «دروازه‌بان پرسپولیس در برتری یک بر صفر ایران مقابل مراکش در اولین بازی از مرحله گروهی جام جهانی 2018 درخشید و سپس یکسری واکنش‌ عالی دیگر از خود در شکست خفیف یک بر صفر ایران مقابل اسپانیا به نمایش گذاشت، دیداری که تنها گل تصادفی دیه‌گو کاستا بر نگهبان بزرگ تیم ملی ایران غلبه کرد.

ایران که در بازی سوم خود با نتیجه یک بر صفر از پرتغال عقب بود، یک پنالتی هم به حریف داد که کریستیانو رونالدو این شانس را داشت تا با گل کردن آن، صعود پرتغال به مرحله حذفی را مسجل کند. لحظاتی بعد اما بیرانوند بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌اش را با شیرجه به سمت چپ دروازه و مهار ضربه یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ رقم زد و امید ایران به صعود را هم زنده نگه داشت.

در ادامه کریم انصاری‌فرد در وقت‌های اضافه بازی از روی پنالتی نتیجه را به تساوی کشاند و دقایقی بعد مهدی طارمی موقعیتی فوق‌العاده را از دست داد تا تیم ملی فرصت صعود به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین بار را از دست بدهد. بیرانوند نه تنها برای ایرانیان، بلکه اثر خود را بر مسابقات جام جهانی گذاشت و روسیه را ترک کرد».

AFC همچنین از مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و حمید استیلی به‌عنوان دیگر قهرمانان ایران در تاریخ مسابقات جام جهانی یاد کرد.

این نظرسنجی تا ساعت 18 به وقت محلی کوالالامپور (14:30 به وقت تهران) روز 15 آوریل (27 فروردین) ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 1064889

وب گردی

وب گردی