حجم اینترنت رایگان، به دانشجویان اختصاص یابد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حجم اینترنت رایگان و پهنای باند مناسب برای تمامی دانشجویان و استادان به صورت رایگان اختصاص دهد.

حامد علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: تصمیم‌های مختلف بهداشتی-اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن از سوی مسئولان مربوطه اتخاذ شده است که متاسفانه زیر ساخت اجرای این تصمیمات در کشور خیلی فراهم نیست.

وی ادامه داد: تصمیمات اتخاد شده در ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا و رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ادامه چرخه آموزش و پژوهش به صورت غیرحضوری و برگزاری کلاس‌ها، همایش‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی به صورت مجازی، مشکلات زیادی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایجاد شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز درباره مشکلات برگزاری کلاس‌های آنلاین دانشگاهی بیان کرد: عدم دسترسی مناسب به کلاس‌های آموزشی آنلاین برای دانشجویان و تدریس استادان به دلیل سرعت بسیار کم و حجم بالای اینترنت از جمله مشکلات و محدودیت‌های طرح آموزش مجازی است.

علیزاده با بیان اینکه مسئولان باید زیر ساخت‌های لازم برای آموزش مجازی در کشور را فراهم کنند، گفت: محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تصمیماتی مبنی بر اختصاص حجم اینترنت و پهنای باند مناسب برای تمامی دانشجویان و استادان به صورت رایگان اختصاص دهد. زیرا با توجه به شرایط کنونی بعد از تعطیلات عید کلاس‌ها باز هم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: اختصاص هدفمند اینترنت به دانشجویان در ایامی که دانشگاه‌های و سایر مراکز علمی به دلیل بیماری کرونا تعطیل هستند، مسیر گسترش آموزش و پژوهش‌های مجازی را تا حد زیادی تسهیل می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور و اجرای تدابیر اتخاد شده در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تغییرات بسیاری را در سبک زندگی آحاد مردم ایجاد کرده است، در نتیجه مسئولان باید در راستای وضعیت کنونی شرایط محیطی سازگار با سبک جدید را فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064908

وب گردی

وب گردی