فراخوان دانشگاه آزاد در حمایت از ایده‌های دانشجویی برای آموزش‌های مجازی/ 448 واحد و مرکز تحت پوشش آموزش الکترونیک قرار گرفت

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط مجازی که توسط کانال تلگرامی دانشجویان دانشگاه آزاد ایجاد شد ضمن در خواست از دانشجویان این دانشگاه برای ارائه طرح و مدل های سازنده برای آموزش مجازی دانشجویان گفت: تا این لحظه 448 واحد و مرکز دانشگاه آزاد تحت پوشش آموزش های الکترونیکی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود همتی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی امروز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه، ساعت ۲۰ در گروه رسمی دانشجویان این دانشگاه به نشانی t.me/azad_daneshjoo_gp حاضر شده و به گفت‌وگو با دانشجویان پرداخت.

همتی در ابتدای سخنان خود در این ارتباط مجازی با تقدیر از پزشکان، پرستاران و جامعه درمانی کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند؛ گفت: از درگاه خداوند حکیم برای عزیزانی که از میان ما رفتند آمرزش و غفران مسئلت دارم و خداوند را شاکرم که این فرصت در اختیار من قرار گرفت تا در خدمت شما دانشجویان دانشگاه آزاد به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باشم.

دبیر شورای مجازی دانشگاه آزاد در ادامه افزود: کشور در شرایطی است که نیاز به همدلی و همکاری همه مردم از جمله شما دانشجویان وجود دارد و هیچ تضمینی نیست که تا یک ماه آینده شرایط کشور درست شود و ممکن است این شرایط تا پایان سال وجود ادامه داشته باشد اما جریان آموزش در دانشگاه آزاد تعطیل بردار نیست و از همه دانشجویان دانشگاه آزاد می خواهم که اگر طرح و مدلی سازنده دارند پیشنهاد داده و قطعا به پیشنهادات سازنده در اسرع وقت عمل می شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیشنهاداتی که در رابطه با ارائه بهتر سرویس آموزش به دانشجویان باشد ارزیابی می شوند، ادامه داد: اگر سیر تحول آموزش در دنیا را بررسی کنیم، آینده آموزش به صورت مجازی است و طبق برخی تحقیقات در سال 2030 دیگر دانشگاه حضوری به شکل کنونی وجود نخواهد داشت و یوتیوب می تواند بزرگترین دانشگاه مجازی دنیا باشد.

همتی با بیان اینکه جلسه دوم پیگیری مسائل دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت مجازی و در همین کانال تلگرامی هفته آینده برگزار می شود، افزود: به عنوان نماینده شما دانشجویان دانشگاه آزاد مسائل و خواسته های شما را از طرف امیر محجوب دریافت کرده و پس از پیگیری توسط مسئولان مربوطه پاسخ آن را در اختیار شما قرار می دهم و تا این لحظه 448 واحد و مرکز دانشگاه آزاد تحت پوشش آموزش های الکترونیکی قرار گرفته است و گزارش پیشرفت واحدها را هفتگی در اختیار مسئولان آموزش عالی قرار می دهیم.

وی در ادامه افزود: برخی قوانین بالادستی از طرف رئیس جمهور، ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش عالی و دانشگاه آزاد ابلاغ می شود و بر اساس همین اسناد بالادستی، آموزش های مجازی انجام می شود و تلاش داریم بالاترین کیفیت آموزش را برای دانشجویان راه اندازی کنیم و هر سوال و مشکلی برای دانشجویان مطرح می شود باید ارائه دهند تا حل شود.

همتی تشریح کرد: برخی دانشجویان گلایه دارند که هنگام ورود به سایت آموزش مجازی دانشگاه، کلاس آن ها اصلا تعریف نشده است و در پاسخ به این سوال باید گفت مسئولان واحد الکترونیکی در تلاش هستند که تا چند روز آینده این مشکل حل شود و اکثر کلاس ها در سایت وجود داشته باشد.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد برای هر واحد دانشگاه آزاد یک تیم پشتیبان تعریف شده است که پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشند و شماره تلفن تیم پشتیبان تمام واحدها برای دسترسی دانشجویان سراسر کشور اطلاع رسانی می شود و سیستم آموزش مجازی دانشگاه با تمام سیستم عامل ها و در گوشی و لب تاب کار می کند و حدود 70 درصد افرادی که در کلاس های مجازی حضور دارند با گوشی متصل می شوند و توصیه کردیم اساتید از لب تاب برای آموزش استفاده کنند چون فعالیت بیشتری دارند و با گوشی کار برای آن ها سخت است.

دبیر شورای مجازی دانشگاه آزاد در ادامه داد: کلاس های آموزش مجازی به دلیل برخی مشکلات فنی امکان دانلود ندارد اما اگر دانشجویی برای ضبط کلاس داوطلب شود نحوه کار را برای او آموزش می دهیم که فایل آموزش را در اختیار دانشجویان غایب قرار دهند.

وی در خصوص هزینه اینترنت دانشجویان گفت: با مخابرات، همراه اول، ایرانسل و سایر مراکز ارائه دهنده اینترنت در حال مذاکره هستیم و امیدواریم بتوانیم تخفیف مناسبی از آن ها بگیریم و این دغدغه دانشجویان را برطرف کنیم البته در کنار هزینه اینترنت برای آموزش های مجازی باید گفت هزینه رفت و برگشت به کلاس دانشگاه و زمان صرف شده برای دانشجو در آموزش مجازی صرفه جویی می شود.

به گفته همتی برخی قوانین از جمله حداکثر غیبت 3 جلسه در طول ترم برای کلاس های حضوری لحاظ می شود و کلاس مجازی که دانشگاه مجبور به ارائه آن است قوانین خود را دارد و افرادی که تاکنون در کلاس ها شرکت نکردند هیچ غیبتی برای آن ها لحاظ نمی شود همچنین برای کلاس های عملی درحال نگارش پیش نویسی هستیم که با توجه به شرایط آینده تصمیم گیری می شود و دانشجویان نگران کلاس عملی خود نباشند از طرفی تکلیف دروس معارف و نحوه آموزش در این دروس هفته آینده اعلام می شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات در خصوص دانشجویانی که به اینترنت دسترسی ندارند گفت: برای این افراد راه حلی در نظر گرفته شده است که کلاس های مجازی برای آن ها ضبط می شود و به صورت DVD در اختیارشان قرار می گیرد که دانشجو باید عدم دسترسی به اینترنت را اعلام کند تا DVD ها در اختیارش قرار گیرد.

به گفته همتی برخی دانشجویان تربیت بدنی و رشته هایی که واحدهای عملی بیشتری دارند از مشروطی و حذف ترم به علت پاس نکردن واحدهای عملی گلایه دارند که این دانشجویان نگران نباشند چون قوانین آموزش مجازی با ترم های حضوری کاملا متفاوت است همچنین برای اساتیدی که وظیفه آموزش مجازی را برعهده دارند دوره هایی را برگزار کردیم تا با نحوه آموزش مجازی آشنا شوند.

وی افزود: کشور و به تبع آن آموزش عالی با مسأله پیش بینی نشده ای روبرو شد که از شما دانشجویان تقاضا دارم ایده ها و راهکارهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر آموزش های مجازی ارائه دهید.

همتی در پاسخ به سوالی که چرا ویس کلاس ها فقط 12 ساعت قابل دریافت است، گفت: سرورهای آموزش مجازی بشدت مشغول است و ترافیک بسیار زیادی را تحمل می کند و مجبوریم ضبط کلاس ها را در مدت محدودی بارگذاری کنیم که فعلا از ساعت 20 تا 8 صبح فردا قابل دریافت است هم چنین دانشجویانی که کارورزی دارند هم مانند دروس عملی نگران نباشند و برای آن ها تصمیماتی اتخاذ می شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تشریح کرد: کلاس هایی که از 11 به بعد برگزار می شود افت زیادی در کیفیت اینترنت دارد چون همه مردم در حال دانلود فیلم هستند و فردا که مهلت استفاده از این بسته های هدیه 100 گیگ تمام شود قطعی کلاس های مجازی هم کمتر می شود و این آموزش های مجازی گذر از مرحله بلوغ است چون شرایط پیش بینی نشده رخ داده است و تمام موارد و درخواست های دانشجویی پاسخ داده می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1064955

وب گردی

وب گردی