راه‌اندازی نانوپارک در هند برای تسریع ترویج صنعتی فناوری‌نانو

یکی از ایالت‌های هند، پارک فناوری‌نانو را به‌منظور ترویج فناوری‌نانو در صنعت، راه‌اندازی می‌کند. این نانوپارک‌ تاثیر قابل توجهی بر استارتاپ‌های هندی خواهد داشت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دولت کارناتاکا قصد دارد تا یک پارک فناوری‌نانو را در پایتخت خود، بنگالور، راه‌اندازی کند. همچنین دولت این ایالت به دنبال سیاست علم و فناوری جدید در این ایالت است.

یدییوراپا در سخنرانی آغازین خود در یازدهمین دوره از Bengaluru India Nano ۲۰۲۰ گفت که راه‌اندازی این نانوپارک یک برنامه همکاری مشترک با دولت هند است.«هدف دولت کارناتاکا این است که این ایالت را به قطب فناوری‌نانو تبدیل کند. این ایالت مایل است تا از طریق یک پایگاه نهادی قدرتمند، پشتیبانی از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی ماهر برای ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای رشد فناوری‌نانو را انجام دهد.

یکی از مقامات دولتی در هند نیز از همکاری با دولت محلی کارناتاکا برای راه‌اندازی این نانوپارک خبر داد و گفت: ایجاد زیرساخت برای تاکید بیشتر برای رشد در حوزه‌های نوظهور مورد توجه دولت هند است.

دولت هند از محققان و دانشمندان این کشور خواست تا راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری‌نانو را برای ایجاد امنیت غذایی، تامین انرژی، تصفیه آب، مراقبت‌های بهداشتی، مدیریت پسماند و مقابله با خطرات زیست‌محیطی ارائه دهند.

همچنین دولت هند جایزه معتبر India Nano Science Award ۲۰۲۰ را به پروفسور آنیل کوار از دپارتمان فیزیک موسسه علم هند برای سهم برجسته این دانشمند در زمینه فناوری‌نانو اهدا کرد.

آشوات نارایان گفت: تصمیم راه‌اندازی این نانوپارک با مشورت تنی چند از دانشمندان حوزه فناوری‌نانو هند گرفته شده است. دولت قصد دارد تا با یک سیاست جدید علم و فناوری، اقدام به ترویج فناوری‌نانو در صنایع کند.

در این راستا کنفرانس India Nano ۲۰۲۰ نیز در هند برگزار می‌شود. مقامات دولتی هند معتقدند که رویداد India Nano ۲۰۲۰ بر صنایع و استارت‌آپ‌های نانویی هند تاثیرگذار است. به اعتقاد آن‌ها این کنفرانس طیف وسیعی از موضوعات مربوط به پژوهش و توسعه فناوری و مهارت‌های مربوط به فناوری‌نانو را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064970

وب گردی

وب گردی