۳۰ درصد استادان دانشگاه علم و صنعت، آموزش‌های مجازی را جدی نگرفته‌اند

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت اقدام به برگزاری نظرسنجی برای ارتقای کیفیت آموزش و انعکاس مشکلات آموزشی در این دانشگاه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت اقدام به برگزاری نظرسنجی در جامعه دانشجویی این دانشگاه برای ارتقای کیفیت آموزش و انعکاس مشکلات آموزشی کرد تا با مطلع ساختن مجموعه مدیریت دانشگاه، اقداماتی برای رفع مشکلات صورت گیرد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد بالغ بر ۳۰ درصد استادان هنوز کلاس‌های مجازی را جدی نگرفته‌اند، کیفیت ارائه دروس و سیستم آموزش مجازی نتوانسته رضایتمندی دانشجویان را کسب کند و ۶۱ درصد از دانشجویان با افزایش هفته‌های آموزشی در صورت بازگشایی دانشگاه موافق هستند؛ بنابراین درصورت نیاز به استمرار آموزش مجازی و با توجه به نتایج نظرسنجی، ۹ پیشنهاد به جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ارائه داده است.

در بخش ابتدایی پیشنهادات آمده است: الزام استادان به برگزاری کلاس‌های مجازی، امکان حذف اضطراری دروس بیش از تعداد مجاز، ارتقای سیستم آموزش مجازی (lms) برای کسب رضایت حداکثری دانشجویان از جمله امکان دانلود کلاس‌های مجازی و استفاده آفلاین از کلاس‌ها و هیچ استادی امکان حذف درس دانشجو را نداشته باشد؛ مگر اینکه دانشجو درخواست حذف درس را بدهد.

پیشنهادات دیگر بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت شامل ایجاد بستر مناسب برای حذف ترم جاری بدون احتساب در سنوات برای دانشجویانی که قادر به ادامه ترم نیستند، ارائه شیوه‌نامه مشخص برای برگزاری ارزیابی‌های میان‌ترم و پایان‌ترم، فراهم کردن بستر مناسب برای برگزاری دفاعیه پایان‌نامه دانشجویان و عدم اخذ جریمه یا اعمال موارد مشابه برای دانشجویانی است که برای تکمیل پایان‌نامه خود نیاز به زمان و استفاده از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه دارند.

در پایان، ذکر شده است: ارائه برنامه برای چگونگی برگزار کردن دروس کارگاهی و آزمایشگاهی به‌ویژه برای دانشجویان سال پایانی؛ بنابراین از مجوعه مدیریتی دانشگاه انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر تصمیمات لازم را اخذ کند و به اطلاع دانشجویان برساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064998

وب گردی

وب گردی