واگذاری تربیت معلمان، خیانتی آشکار است

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: مسئولان باید بدانند که واگذاری امر تربیت معلم یا حراج تربیت معلم خیانتی آشکار به آینده دانش آموزان است.

رضا حصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه فرهنگیان در شکوفایی نسل آینده به‌واسطه تربیت معلمان اظهار کرد: دولت و هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان باید بنا به تاکید مقام معظم رهبری در نامه‌ای که خطاب به وزارت علوم، سازمان مدیریت و سازمان امور استخدامی داشتند، در راستای توسعه کمی و کیفی این دانشگاه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید در برنامه‌ریزی همواره حفظ اصول اعتقادی مکتب و نظام ارزشی، فرهنگی و نگاه بلند مدت و واکاوی کلی را در سرلوحه کار خود قرار دهد، گفت: معلمان علاوه بر توانایی‌های ذاتی و کثیری که دارند، باید قدرت چگونگی انتقال درست مفاهیم علمی و درسی را نیز داشته باشند که این نیازمند آموزش در فضای متناسب با ماموریتشان است.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی ادامه داد: ماموریت انسان‌سازی که در تعالیم اسلامی نیز هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند و سخن در رابطه با اهمیت و نگاه اصولی به تعلیم و تربیت معلم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده شاکله شخصیتی افراد در کارگاه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، گفت: تعلیم و تربیت در سنین پایین که قلب، فکر و گاها حتی عقاید کودکان را به شکل دلخواه مربیان و معلمان در آورده و زان پس سخت می‌توان از آموخته‌های پیشین رهایی یافت اهمیت پرورش معلمان را نشان می‌دهد. پس محرز است توجه ویژه به تربیت معلمان نیز نباید نادیده انگاشته شود و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است.

حصاری با انتقاد از نگاه اقتصادی دولت به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: در سال‌های اخیر به کرات شاهد بی‌مهری‌ها و ضربات مهلک به بدنه آموزش و پرورش از مسئولان بوده‌ایم. اما مسئولان باید بدانند که واگذاری امر تربیت معلم یا به دیگر معنی حراج تربیت معلم خیانتی آشکار است و در ایام آتی منتظر ععذخواهی مسئولان و دولت در امر واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور هستیم.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت اساسی است که نمی‌توان جایگاه آن را چون سایر سازمان‌های اجتماعی، مدنی و حتی سیاسی قرار داد؛ چرا که این نهادها خود تحت تاثیر نظام تعلیم و تربیت دچار دگرگونی و تغیر می‌شود و رو به صلاح یا زوال بودنشان نیز متاثر از آن است. مسئولان با سیاسی بازی دانشگاه فرهنگیان و آینده حوزه تعلیم را خدشه‌دار نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065001

وب گردی

وب گردی