اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان نهضت سواد آموزی اعلام شد

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های سوادآموزی پرداخت و گفت: مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همراه معاونان سوادآموزی خود متناسب با این سیاست ها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجه ریزی عملیاتی، اجرایی کنند‌.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور‌محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای تمامی ملت ایران بخصوص همکاران سوادآموزی به مشکلات پیش آمده از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آموزش های کلاسی و حضوری نیمه دوم سال 1398 دوره های سوادآموزی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و سازمان برای به حداقل رساندن این آسیب، روش‌های مختلفی از جمله آموزش از فضای مجازی و رسانه‌های ملی و استانی بکارگرفته است.

محمدزاده از ابتکارات آموزش دهندگان در برقراری ارتباط با سوادآموزان خود و اتخاذ تصمیم در نحوه اداره ادامه آموزش کلاس های سوادآموزی تقدیر و تشکر کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان با تشکر از تدابیر اندیشیده شده در کنترل ویروس کرونا در کشور، گفت: با درایت مسئولان دلسوز، این بحران را انشالله پشت سر خواهیم گذاشت، به همین منظور ضرورت دارد همه همکاران عزیز با رعایت تمامی هشدارهای وزارت بهداشت و درمان، برنامه ریزی جامع و دقیقی برای اجرایی شدن ادامه فعالیت های سال گذشته و تحقق اهداف سال جدید در حوزه سوادآموزی انجام دهند.

محمدزاده ضمن تشکر از فعالیت خوب و قابل قبول کلیه همکاران معاونت سوادآموزی ادارات کل آموزش و پرورش استانهادر سال گذشته، بر مدرسه محور شدن سوادآموزی و آموزش مهارت های اساسی زندگی در کنار آموزش خواندن، نوشتن، حساب کردن و روخوانی قرآن مجید به همراه نظارت دقیق تاکید کردند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه صحبت های خود به تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های سوادآموزی پرداخت و گفت: همه مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همران معاونین سوادآموزی خود متناسب با این سیاست ها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجه ریزی عملیاتی، اجرایی کننو.

سیاست هاو اولویت های سازمان درسال 1399 به شرح زیر است:

-تأمین و بسط عدالت در بهره مندی از فرصت ها و امکانات سوادآموزی با کیفیت ازطریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادام‌العمر برای خانواده‌های آسیب‌پذیر با تأکید بر مناطق مرزی، محروم وکمتر توسعه یافته با بهره گیری ازظرفیت سایر خانواده‌ها.

-تدوین و اجرای برنامه عمل سالانه ستادی و استانی در چارچوب سیاست های ابلاغی.

-توسعه سوادآموزی با بهره برداری از محتوای دیجیتالی و آموزش از طریق تبلت و نرم افزارهای آموزشی .

-اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت ازطرح های شتاب بخشی محلی و منطقه ای در سوادآموزی.

-پیگیری تصویب واستقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان .

-پیگیری وتصویب لایحه الزامی شدن آموزش عمومی درگروه سنی زیر30 سال از طریق دولت و مجلس محترم شورای اسلامی.

-پژوهش و توسعه فناوری های نوین در آموزش، تدریس و رویه های اداری.

-پشتیبانی و به روز آوری سامانه سوادآموزی ، پایگاه اطلاعات ثبتیسطح سواد و اطلاعات آموزش دهندگان.

-ترغیب و تنویر افکار عمومی و حساس سازی جامعه و عوامل سهیم و موثر در همکاری

-توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی

-آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی و عمومی گروه های هدف.

-ارتقاء توانمندی نیروی انسانی شاغل درحوزه سوادآموزی

-کیفیت بخشی وتقویت نظارت بر فرآیند ثبت نام، آموزش ، سنجش وارزشیابی تحصیلی.

-مدیریت بهینه و افزایش بهره وری منابع و مصارف مالی و تقویت مشارکت موسسات و بخش های غیر دولتی و نهادهای بین المللی.

انتهای‌پیام/

کد خبر: 1065011

وب گردی

وب گردی