ارائه بسته‌های سیاستی برای تحقق حکمرانی صالح در دوران پسا کرونا

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از ارائه بسته‌های سیاستی و تدبیر‌های لازم برای تحقق حکمرانی صالح برای اداره کشور در دوران پسا کرونا خبر داد.

بابک نگاهداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از راه‌اندازی تالارهای گفتگو در باشگاه پژوهشگران جوان برای بررسی چالش های حکمرانی صالح در زمان پساکرونا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاهی که رسالت خود را دانشگاه اجتماعی می‌داند نسبت به مشکلات و مسائل جامعه بی تفاوت نیست. در حال حاضر یکی از مسائل مهمی که در کشور مطرح است تغییرات و تحولاتی است که در جهان پس از کرونا اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: مجموعه حکمرانی و مدیریت کشور باید از الان دور اندیشی داشته و تحلیلی نسبت به ابعاد مختلف این موضوع انجام داده و بر اساس آن، تصمیم ها و سیاست های لازم را برای مواجه صحیح با شرایط این جهان ویژه طراحی و اتخاذ کند.

نگاهداری با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی تمام توان علمی تخصصی و عملی خود را در این خصوص بسیج کرده است، اضافه کرد: بخشنامه ای نیز از سوی ریاست دانشگاه به تمام واحدها و اعضای هیئت علمی دانشگاه ابلاغ خواهد شد تا یک هم اندیشی وسیع در سراسر دانشگاه آزاد اسلامی درباره جهان پس از کرونا داشته باشیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: مجموعه تغییر و تحولاتی که در این شرایط رخ خواهد داد ممکن است کشور را به چالش بکشاند؛ بنابراین مجموعه حکمرانی و سیاست گذاری کشور باید روی آن کار کرده و این موضوع را می‌توان در سطوح مختلف دنبال کرد.

نگاهداری درباره این سطوح گفت: یک سطح مربوط به حوزه بین‌الملل است؛ به عبارتی تغییراتی که در ارتباط با سایر کشورها و جوامع بین المللی با شرایط ویژه کرونا رخ خواهد داد چه تهدیداتی را میتواند برای کشور داشته باشد و ما با چه تدابیری میتوانیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

او بیان کرد: شاید جهان پس از کرونا فرصتی باشد تا بتوانیم بحث پیشبرد اهداف جریان مقاومت و تمدن نوین اسلامی که سال هاست در کشور درباره آن کار می شود را دنبال کنیم.

نگاهداری درباره سطح دوم گفت: سطح دوم ملی است؛ یعنی چالش هایی که در ارتباط با دولت و ملت ایجاد خواهد شد. جای تامل دارد که برای تهدیداتی که کشور با آن مواجه می شود چه تدابیری اتخاذ کنیم تا فرصت های برای کشور ایجاد شود. برداشت ما این است که اگر تدبیر مناسبی با این موضوع داشته باشیم، جهان پساکرونایی در سطح ملی می‌تواند فرصتی باشد برای تحقق بیش از گذشته اقتصاد مقاومتی با همه ابعاد و اضلاع آن.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی درباره سطح سوم توضیح داد: سطح سوم فردی است؛ در این سطح پیداش کرونا، در سطح تعاملات فردی و سبک زندگی تغییرات زیادی را ایجاد کرده و خواهد کرد. این تغییرات فرصتی برای کشور است تا در سطح فردی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی که در این سال ها دنبال شده را دنبال کنیم. به عبارتی از فرصت جهان پس از کرونا برای ترویج، شکل گیری و طراحی بیشتر سبک زندگی ایرانی و اسلامی بهره ببریم.

نگاهداری افزود: در واقع در سطح بین المللی برای پیشبرد اهداف جریان مقاومت و ایجاد تمدن نوین اسلامی، در سطح ملی برای ایجاد رابطه دولت و ملت برای تحقق هر چه بیشتر اقتصاد مقاومتی و در سطح فردی برای ترویج هرچه بیشتر سبک زندگی ایرانی و اسلامی استفاده خواهیم کرد و این سه فرصت ویژه ای است که دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز ویژه ای روی آن دارد تا بتواند به ارائه بسته های سیاستی و تدبیر های لازم برای تحقق حکمرانی صالح در جمهوری اسلامی برای اداره کشور کمک کند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد باشگاه پژوهشگران و پژوهشگاه دانشگاه گفت: نمره رتبه‌بندی دقیق و ارزیابی کاملاً عملیاتی باشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و مراکز خدمات آزمایشگاهی در حال حاضر ابلاغ شده و ارزیابی‌ها آماده شده است. بعد از انجام ارزیابی‌ها تصمیم می‌گیریم هر یک از این مراکز در سال جدید شامل چه نوع حمایت و ارتقای رتبه شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065017

وب گردی

وب گردی