تولید دستگاه  ونتیلاتور برای مقابله با کرونا/ تحویل 200 دستگاه بیهوشی به مراکز درمانی در سال گذشته

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و نیاز بیمارستان‌ها به این دستگاه توانستیم با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی میزان تولیدات خود را به دو‌برابر افزایش دهیم.

محمد رضا کمپانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید دستگاه بیهوشی ونتیلاسیون (دستگاه تنفسی مصنوعی) فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این دستگاه‌ها حاصل هفت سال تحقیق و توسعه است که در سال 98 به صورت انبوه تولید و روانه بازار داخلی شده است. همچنین تعداد زیادی از این دستگاه‌ها طبق قرارداد به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

کمپانی با اشاره به کاربردهای دستگاه بیهوشی در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این دستگاه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا که مشکلاتی در تنفس دارند، تنفس آنها را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی در افزایش تولید دستگاه بیهوشی اتاق عمل و نیز دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) در شرایط شیوع ویروس کرونا، تأکید کرد: با استفاده از این تسهیلات امکان تامین سرمایه در گردش و خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز از داخل و خارج از کشور برای ما فراهم شد و با وجود تامین اقلام کسری تولید، ظرفیت تولید سالانه از 50دستگاه به 100دستگاه افزایش خواهد یافت. ما تا چهار ماه آینده 100دستگاه بیهوشی اتاق عمل به همراه ونتیلاتور به صورت سه بخش 33تایی عرضه خواهیم کرد.

کمپانی تصریح کرد: البته در حال حاضر تولید 33دستگاه به پایان رسیده و در مرحله تست نهایی و کالیبراسیون قرار دارد که بعد از انجام این امور، بسته بندی شده به وزارت بهداشت تحویل خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان افزود: دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) دستگاه بسیار های‌تکی بوده و از نظر تکنولوژی چیزی کمتر از برندهای خارجی و مشخصات فنی ندارد. همچنین در بخش ارزبری به‌ قدری پایین است که توانسته پروژه را در صورت تورم ارزی هم خیلی سود‌ده نشان دهد. در مقایسه با محصولات خارجی تقریبا یک سوم قیمت را دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تأکید براینکه 20 درصد دستگاه قطعات خارجی و مابقی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: در سال 98حدود 200دستگاه بیهوشی اتاق عمل به همراه ونتیلاتور تولید کردیم و با دریافت تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری و شکوفایی امیدواریم بتوانیم 400دستگاه دیگر نیز تا پایان سال تولید کنیم تا ضمن تامین نیاز داخل، امکان صادرات را برای این محصول فراهم کنیم.

کمپانی، از جلوگیری واردات این محصول در سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود دو تولید کننده دستگاه بیهوشی اتاق عمل به همراه ونتیلاتور در کشور، در سال گذشته واردات این محصول به صفر رسید. می‌توان گفت تقریبا این دو نیاز کشور را تامین می‌کنند و با افزایش تولید نیز نگاهی هم به صادرات خواهیم داشت؛ زیرا اولویت اصلی ما تامین بازار داخلی بعد ورود به بازارجهانی است.

کمپانی با اشاره به وجود افراد باهوش و نخبه در بخش تحقیق و توسعه گفت: این محصولات تنها پروژه ما نبوده؛ بلکه دو پروژه دیگری را شروع کردیم و پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها در سال جاری در 6 ماهه دوم به خط انبوه برسد. این تجهیزات100 درصد داخلی است.

وی افزود: هم‌اکنون 40 نفر در پارک فناوری پردیس به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره نام‌گذاری امسال با عنوان جهش تولید گفت: جهش فراتر از رونق تولید است اموری که در سال گذشته برای رونق تولید در عرصه ساخت و تولید تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده، بسیار موفقیت آمیز بوده است؛ زیرا با ساخت این تجهیزات در کشور دولت اجازه واردات کالای مشابه خارجی را نداد. بنابراین جهش تولید فراتر از تامین خرید در بخش مالی و حقوقی است، اگر شرکت‌ها حمایت شوند به طور یقین شاهد رونق تولید در کنارجهش مستمر و ادامه دار تولید خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065022

وب گردی

وب گردی