مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در ۱۶ فروردین

دانشگاه آزاد همپای مردم در مبارزه با کرونا و برگزاری ۶۰ هزار کلاس مجازی در ۴۴۸ مجموعه دانشگاهی از جمله مهم‌ترین‌ عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در‌۱۶‌ فروردین ماه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ۱۶ فروردین به شرح زیر است:

دانشگاه آزاد همپای مردم در مبارزه با کرونا

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، در این عنوان روزنامه فرهیختگان به تشریح اقدامات این دانشگاه را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران و همچنین آموزش مجازی دانشجویان پرداخت و گفت: این دانشگاه همزمان با بحران کرونا با ستاد مبارزه با کرونای کشور همسو شد. این واحد برای حفظ سلامتی دانشجویان واحدهای دانشگاهی نیز مانند سایر دانشگاه‌های کشور تعطیل شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: در گام بعدی ستاد مدیریت کرونا زیرنظر نفر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد و همه ظرفیت‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد با تمام امکانات دراختیار ستاد کرونای کشور و واحدهای دانشگاهی دراختیار مردم قرار گرفت .بیمارستان‌ها دراختیار دانشگاه آزاد بود و همچنین ظرفیت پزشکی و پرستاری نیز دراختیار ستاد مبارزه با کرونا و بیماران کرونایی قرار گرفت. تعدادی از اساتید برجسته دانشگاه آزاد کمک کردند و به‌صورت تلفنی خدمات پزشکی و مشاوره می‌دادند و همچنان این کار ادامه دارد .بیمارستان‌های فرهیختگان و بوعلی ازجمله بیمارستان‌های دانشگاه آزاد هستند که در خدمت بیماران کرونایی قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه همه مراکز درمانی در کل کشور که دراختیار دانشگاه آزاد قرار دارند بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به همکاری دانشگاه‌ در زمینه ایجاد نقاهتگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تفاهمنامه‌ای که منعقد شد، تمام ظرفیت‌ها و ساختمان‌های خود را در هر شهری که نیاز به نقاهتگاه داشت، دراختیار آنها قرار داد. البته این ظرفیت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است و در برخی استان‌ها این آمادگی وجود دارد که ساختمان‌ها و مراکز خود را برای نقاهت بیماران کرونایی قرار دهند، در برخی شهرستان‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده شد و در برخی استفاده نشد، چراکه نیاز به این ظرفیت نبود. دانشگاه آزاد این ظرفیت‌ها را ایجاد کرد و این آمادگی وجود دارد و در هر شهری این شیوع بیش از توان علوم پزشکی باشد از ظرفیت فنی و پرستاری و ساختمانی دانشگاه آزاد می‌توان استفاده کرد.

برگزاری ۶۰ هزار کلاس مجازی در ۴۴۸ مجموعه دانشگاهی

بر اساس این عنوان روزنامه‌فرهیختگان، مسعود همتی، رئیس مرکز فناوری و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی شامگاه پنج‌شنبه با حضور در یک گروه تلگرامی به سوالات و ابهامات 14 هزار نفر از دانشجویان حاضر در این گروه پاسخ داد.

رئیس مرکز فناوری و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای صحبت خود از تلاش کادر درمانی کشور یاد کرد و درخصوص فعالیت‌های الکترونیک دانشگاه آزاد گفت: جریان آموزش تعطیل‌بردار نیست. دست یاری به سوی دانشجویان دراز می‌کنیم که هر کدام از این عزیزان طرح یا مدل سازنده‌ای دارند، پیشنهاد دهند، ما پیشنهاد دانشجویان را می‌شنویم و به پیشنهادهای سازنده در اسرع وقت عمل می‌کنیم.

رئیس مرکز فناوری و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ۴۴۸ مجموعه از دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش شبانه‌روزی همکاران تحت پوشش آموزش الکترونیکی قرار گرفته است.

همتی تاکید کرد: کلاس‌های مجازی قوانین خودش را دارد. کسانی که تابه‌حال در کلاس شرکت نکرده‌اند هیچ غیبتی برای آنها محسوب نمی‌شود. از هفته آینده کلاس‌ها شروع می‌شود.

وی درخصوص عدم تعریف کلاس در سامانه آموزش مجازی برای برخی دانشجویان گفت: همکاران ما در آموزش الکترونیکی مشغول تعریف کلاس‌های دانشجویان هستند و طی سه روز آینده کلاس دانشجویان تعریف می‌شود.

رئیس مرکز فناوری و شبکه علمی دانشگاه آزاد تشریح کرد: سیستم آموزش مجازی که راه‌اندازی شده با سیستم عامل ویندوز از طریق کامپیوتر و لپ‌تاپ، گوشی با سیستم عامل اندروید و IOS و‌... کار می‌کند و ۷۰‌درصد دانشجویان حاضر در کلاس از طریق گوشی به آن وارد می‌شوند.

رئیس مرکز فناوری و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی علت اصلی کاهش کیفیت آموزش مجازی را مساله پهنای باند اینترنت دانست و تصریح کرد: اکنون همه جلسات به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. کارمندان دورکاری می‌کنند، کلاس‌های دبستان مجازی انجام می‌شود و یک‌مرتبه حجم زیادی از درخواست اینترنت شکل گرفته است.

همتی گفت: هیچ‌جایی ۶۰ هزار کلاس همزمان ندارد و با توجه به پهنای باند و مسائلی که به وجود آمده، نیازمند زمان است که بتوانیم این مساله را مدیریت کنیم.

تمام تلاش خود را برای برطرف‌سازی مشکلات موجود می‌کنیم اما این موضوع نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065026

وب گردی

وب گردی