پوشش بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در تشکیلات پیشتازان در افق ۱۴۰۴

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی از پوشش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در قالب فعالیت‌های تشکیلات پیشتازان در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسماعیل بحری‌زاده با اشاره به برنامه‌های سال ۹۹ سازمان دانش‌آموزی کشور، اظهار کرد: در سال پیش‌رو ایجاد برخی شایستگی‌های رفتاری مطلوب و پایدار در اعضا به‌عنوان هدف قرار گرفته و فعالیت‌ها، عموماً در قالب تیمی و گروهی طراحی و با اولویت برخورداری از مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی، هویت اسلامی ایرانی و انقلابی تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه در چهار حوزه راهبردی شامل سه حوزه تربیتی و یک حوزه درآمدزایی و خوداتکایی تدوین شده است، افزود: همه این برنامه‌ها معطوف به اهداف و ماموریت‌های اصلی سازمان و زمینه سازی برای نقش آفرینی اجتماعی آنان، با نگاهی تمام ساحتی و با رویکرد تربیت اجتماعی طراحی شده است.

بحری‌زاده تصریح کرد: در سال ۹۹ در مجموع در عرصه تربیت تشکیلاتی دانش‌آموزان و نیز خوداتکایی سازمان ۱۲ راهبرد اجرایی طراحی کرده‌ایم و در این میان ۳ راهبرد را در اولویت توجه قرار داده‌ایم.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در ادامه اضافه کرد: توسعه و تقویت مهارت‌های ارتباطی و نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی اخلاق‌محور دانش‌آموزان از طریق ایجاد شبکه ارتباطی دانش‌آموزی با محوریت مجلس دانش‌آموزی، توسعه و تقویت ضریب نفوذ تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان و توسعه و تقویت شبکه خبرگزاری دانش‌آموزی پانا با شعار هر مدرسه یک خبرنگار و چشم انداز هر کلاس یک خبرنگار دانش‌آموزی از اولویت‌های سازمان در سال آینده است.

وی با بیان اینکه در توسعه مهارت‌های ارتباطی و نقش آفرینی اجتماعی دانش‌آموزان انتظار داریم که نقش پذیری اجتماعی دانش‌آموزان ارتقا یابد، گفت: در تلاش هستیم تا از طریق برقراری ارتباط و تعامل موثر و ساختارمند بین شوراهای دانش آموزی منتخب ۱۲ میلیون دانش‌آموز مدارس ابتدایی و متوسطه و۱۵۰ نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور با همدیگر و با دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و نیز تمرین دموکراسی دینی دانش‌آموزان با مشارکت فعال و موثر آنان در امور تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی با تمرکز بر مسایل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور، نقش پذیری اجتماعی دانش‌آموزان ارتقا یابد.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: توسعه و تقویت ضریب نفوذ تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، از طریق پوشش حداکثر بیش از ۲ میلیون و۵۰۰ هزار دانش‌آموز در افق ۱۴۰۴ در قالب فعالیت‌های تشکیلات پیشتازان هدف گذاری شده است.

بحری‌زاده گفت: بر این اساس تربیت دانش‌آموزانی مشارکت‌جو و فعال، مسئولیت‌پذیر، خود نظم‌پذیر و قانون‌مدار، خود رهبر، خلاق و نوآور، تاب‌آور و سازگار جزو اولویت‌های برنامه توسعه و تقویت ضریب نفوذ تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان است و ۲.۵ میلیون عضو تشکل پیشتاز (به عنوان مخاطب خاص) و ۵ میلیون نفر دانش‌آموز (مخاطب عام)، ۱۰۳ هزار مربی، ۱۰ هزار مدرسه تمام تشکیلاتی و افزایش ضریب نفوذ در ۸۳ هزار مدرسه، هدف گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065074

وب گردی

وب گردی