تنها راه حل عبور از بحران فتنه انگیزی آمریکا در عراق وحدت است

۲۶ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به ملت عراق تنها راه حل عبور از بحران فتنه انگیزی آمریکا در این کشور را کلمه طیبه وحدت دانستند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، 26 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به ملت عراق تنها راه حل عبور از بحران فتنه انگیزی آمریکا در این کشور را کلمه طیبه «وحدت» دانستند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: امروز خصم همچون موریانه‌ای بر پیکره نظام سیاسی ملت بزرگوار، همیشه در صحنه و مقاوم عراق، رخنه کرده و وحدت میان گروه‌های سیاسی آن را نشانه گرفته و باعث ایجاد مشکالت در تصمیم گیری‌های نظام سیاسی این کشور شده است. آمریکا جنایتکار با استفاده از حربه تفرقه روباه پیر استعمار یعنی انگلیس، تشتت آرا در نظام سیاسی و پارلمانی شما ملت بزرگ و مقتدر عراق را دنبال می کند و تنها راه حل عبور از این بحران کلمه طیبه «وحدت» است.

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی در این نامه بیان کردند: آمریکا بدلیل کینه بسیار از گروه‌های مقاومت و ناکام بودن در مقابل آنان و همچنین شکست خوردن گروه تروریستی داعش و نیز با سو استفاده از سرگرم بودن کشورها بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، درصدد تغییرات و کنش های نظامی و سیاسی در کشور مظلوم و مقتدر عراق است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما ملت و دانشجویان جمهوری اسلامی ایران، بدنبال کشور همسایه مقتدر و قدرتمند هستیم و به هیچ عنوان بدنبال دخالت در امور نظامی و سیاسی شما ملت بزرگوار نبودیم و نیستیم و نخواهیم بود بلکه فقط خطاب به شما عزیزان توصیه‌ای داریم که توصیه امام خامنه ای(مدظله العالی) عزیز به ملت ایران بوده است.

در نامه دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان شده است: «ما دوغفلت داریم: یکی غفلت از این که قرآن و سیلهی اجتماع ما مسلمان‌ها است. دوم، غفلت از باور به مفاهیم قرآنی و اعتراف به آنچه که خدای متعال به ما در قرآن کریم وعده کرده است. وعده‌های الهی را هم باید باور کنیم. اگر وعده های الهی را باور کردیم، آن وقت راه به سوی عزت، به سوی وحدت، به سوی اقتدار در مقابل امت اسالمی باز خواهد شد، امت اسلام از عقبماندگی نجات پیدا خواهد کرد. «ان ینصرکم اللَّه فال غالب لکم»؛ اگر خدا شما را نصرت بکند، هیچ قدرتی بر شما غلبه نخواهد کرد. «و ان یخذلکم فمن ذالَّذی ینصرکم من بعده»؛ اگرخدا شما را نصرت نکند، کمک نکند، چه کسی به شما کمک خواهد کرد؟ یک سطر درخشان است. این را ملتها بنویسند، پرچم کنند، بزنند جلو چشمشان، باالی سرشان. «ان ینصرکماللَّه فال غالب لکم»؛ اگر خدا شما را یاری کند، هیچ قدرتی بر شما غلبه نمی کند. چه کارکنیم که خدا ما را یاری کند؟ این یک مسئله است. چه کار کنیم که نصرت خدا شامل حال ما شود؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: این را هم خود قرآن به ما گفته: «ان تنصروااللَّه ینصرکم»، «ولینصرنَّاللَّه من ینصره»؛ شما خدا را نصرت کنید، دین خدا را نصرت کنید، برای خدا قیام کنید، خدا شما را نصرت خواهد کرد. هر جا ملت ها برای دین خدا قیام کردند، نیروشان را آوردند وسط صحنه، خدای متعال آنها را نصرت کرد. و وقتی خدا آنها را نصرت کرد، دیگر هیچ کس نتوانست بر آنها غلبه پیدا کند. ما نمونهاش را در خودمان(ایران) دیدیم. ما آزمودیم، تجربه کردیم که «انَّ اللَّه ال یغیَّر ما بقوم حتَّی یغیَّروا ما بأنفسهم». این را ما ملت ایران آزمایش کردیم؛ این را در عمل آزمودیم. در خودمان تغییر ایجاد کردیم، خدای متعال هم اوضاع ما را تغییر داد. عجیب هم این است که اگریک قدم ما برداریم، خدا ده قدم برمیدارد. ما اندکی خودمان را تغییر دادیم، خدا مبالغی به ما کمک کرد، اوضاع ما را تغییر داد.»

در بخش پایانی این نامه آمده است: در حال حاضر شما ملت بزرگ و مقتدر عراق باید ببینید که حق کدام است و باطل کیست و به یاری حق بشتابید که خداوند نیزبه یاری شما عزیزان شتابان خواهد شتافت و رمز پیروزی شما «کلمه طیبه وحدت» است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065078

وب گردی

وب گردی