چرایی افزایش ترافیک تهران پس از پایان  تعطیلات

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری به تشریح آخرین جزییات تصمیم گیری‌ها درباره طرح ترافیک پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عمار سعیدیان فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران به تشریح جزییات اعطای طرح ترافیک سال ۹۹ پرداخت و گفت: آخرین آماری که از ثبت نام افراد در سامانه تهران من در اختیار دارم، به اواخر اسفندماه برمی‌گردد که نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر در این سامانه ثبت کردند.

وی به تشریح جزییات رزروی شدن طرح ترافیک در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاصی که ستاد مقابله با کرونا در کشور تعریف کرده است، ما این هفته طرح ترافیک در تهران نخواهیم داشت و پس از آن هم منتظر خواهیم ماند تا با توجه به رای شورای ترافیک شهر تهران، شهرداری ملزم به اجرا یا لغو طرح ترافیک می‌شود و در مورد رزرو طرح ترافیک تصمیم گیری خواهد شد.

سعیدیان فر با بیان اینکه هفته جاری با لغو طرح ترافیک در تهران روبه‌رو خواهد شد، تاکید کرد: همانگونه که در ایام عید طرح ترافیک نداریم، در این هفته نیز افراد می‌توانند بدون پرداخت عوارض به محدوده مرکزی شهر تهران بشوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا لغو طرح ترافیک موجب افزایش ترافیک و به خطر افتادن جان افراد با توجه به شیوع کرونا نمی‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: هرچند که ادارات با یک سوم نیروی خود در حال انجام فعالیتشان هستند و اصناف هم که تعطیل هستند، لغو طرح ترافیک احتمالا باعث افزایش ترافیک می‌شود، اما اگر این اتفاق هم صورت بگیرد و خیابان‌ها شلوغ شود، سلامتی افراد استفاده کننده از وسایل نقلیه شخصی نسبت به استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی در ترافیک کمتر مورد خطر قرار می‌گیرد.

سعیدیان فر تصریح کرد: ما خلاف همه استراتژی سالیان گذشته خود در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران خط مشی‌مان تاکید بر استفاده از وسایل نقلیه شخصی است چراکه در این صورت امکان انتقال ویروس کمتر بوده، در نتیجه اگر ترافیک هم ایجاد شود، شرایط اضطرار است و چاره‌ای نداریم و اولویت با حفظ سلامت شهروندان است.

وی درباره جزییات ثبت نام خبرنگاران و اصحاب رسانه در سامانه تهران گفت: آخرین آمار ثبت نام خبرنگاران تا آخرین روز‌های اسفند نزدیک به ۴۶۰۰ نفر بود که این میزان رو به افزایش است و همچنان مهلت برای ثبت نام وجود دارد.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: تنها اقدامی که اکنون اصحاب رسانه باید انجام دهند این است که حتما تا ۲۰ فروردین ثبت نام خود را در سامانه تهران من به انجام برسانند و مدارک خود را تکمیل کنند و نرخ طرح ترافیک تخصیص داده شده به خبرنگاران همچون سال گذشته با ۹۰ درصد تخفیف همراه خواهد بود.

سعیدیان فر ادامه داد: بعد از اتمام روند ثبت نام خبرنگاران، کمیته تخصیص تشکیل می‌شود که در ادامه از خبرگزاری‌ها خواسته می‌شود تا افراد موردنظر خود را طی یک نامه به ما معرفی کنند که حتما این افراد باید در مهلت تعیین شده در سامانه ثبت نام کرده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از اتمام مهلت ثبت نام رسانه‌ها در سامانه تهران من، به طور مجدد نیاز به نامه‌نگاری خبرگزاری و جراید وجود دارد یا خیر، تصریح کرد: بیشتر این سوالات مرتبط با تصمیمات کمیته تخصیص است چه برنامه‌ای را در نظر داشته باشند، اما در سنوات گذشته به این صورت بود که اگر سهم تخصیص داده شده یک خبرگزاری از ظرفیتش کمتر بود، معمولا در نامه‌ای افراد را به صورت اولویت‌دار به ما معرفی می‌کردند.

سعیدیان فر با بیان اینکه به طور کلی تصمیم‌گیری در این زمینه به عهده کارگروه تخصیص خواهد بود، گفت: اگر ظرفیت یک خبرگزاری با تعداد سهمیه اختصاص داده شده به آن برابر باشد، احتمالا نیاز به نامه‌نگاری نخواهد داشت و یا اینکه اگر رسانه‌ای ظرفیت مازادی برای ثبت نام طرح ترافیک داشته باشد و مهلت ثبت نام به اتمام رسیده باشد، امکان دارد بتوانیم دسترسی مجزایی را برای افراد فراهم کنید، اما تصمیم‌گیری درباره تمامی این موارد به عهده کمیته مذکور خواهد بود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1065079

وب گردی

وب گردی