آیا بیماری سندروم دست بی‌قرار وجود دارد؟

یک روانپزشک به بیان توضیحاتی درباره بیماری سندرم دست بیقرار پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجید صادقی روانپزشک، در پاسخ به این سوال که آیا بیماری سندرم دست بیقرار که یکی از بازیگران سریال پایتخت به آن مبتلا شده واقعیت دارد یا خیر گفت: بیماری به نام سندرم دست بیقرار نداریم. اما بیماری به نام سندرم پای بیقرار داریم که در زمانی که مریض اقدام به استراحت می‌کند احساس ناآرامی و ناراحتی و تکان خوردن در بدنش اتفاق می‌افتد و مانع خواب و آرامش او می‌شود.

وی گفت: گاهی اوقات این امر به سایر اعضای بدن مثل دست هم می‌رسد و مریض نمی‌تواند آرام بنشیند و باید مرتبا راه برود و در حرکت باشد. بیمار بعد از اینکه با راه رفتن به آرامش رسید به محض اینکه می‌خواهد بنشیند دوباره بیقرار می‌شود.

وی افزود: بیقراری دست در این سریال بیشتر جنبه نمایشی و دراماتیک دارد. در سندرم پای بیقرار بافت‌های بیقرار را داریم که ممکن است به تمام بدن هم گسترش پیدا کند و ناشی از بیماری‌های جسمی مثل کمخونی آهن منیزیم روی یا این موارد باشد. ممکن است بعضی دارو‌ها باعث این بیماری شوند و گاهی اوقات هم علت خاصی برای این بیقراری پیدا نمی‌شود.

این روانپزشک افزود: این بیماری باید بررسی شود و اگر فردی دچار اختلالی باشد که این علائم را در وی ایجاد کرده این مشکل ممکن است به کم خونی یا بیماری دیابت و یا عوره نیز مربوط باشد.

وی گفت: اگرهم علت آن پیدا نشد درمان‌هایی است که می‌تواند به افراد کمک کند.

صادقی گفت: همیشه در فیلم‌ها و سریال‌ها هر مسئله را غلو آمیز نشان می‌دهند تا مخاطب جذب کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1065083

وب گردی

وب گردی