افزایش ۳۰ درصدی مراجعان به بیمارستان ها در 2 روز گذشته

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران از رشد ۳۰ درصدی مراجعان به بیمارستانها در شهر تهران در ۴۸ گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی،فرمانده ستاد عملیات کرونا کلانشهر تهران با اشاره به رشد ۳۰ درصدی مراجعان به بیمارستانها در ۴۸ ساعته گذشته در شهر تهران،گفت: متاسفانه امروز در شرایطی شاهد افزایش غیر متعارف ترافیک و ترددها و حضور افراد در سطح شهر بودیم که ۴۴۸ بیمار کرونا مثبت جدید در بخش های عادی و ۹۹ بیمار جدید کرونایی در بخش های ویژه بستری شدند.

به گفته وی در2 روز گذشته کل مراجعان بیمارستانی ۳۰ درصد رشد داشته که این حاکی از استمرار و حتی افزایش شیوع بیماری در شهر تهران بوده که نگران کننده است و افزایش تردد و شلوغی ها با این آمار رو به تزاید کار را پیچیده تر کرده و در واقع مشکلات جدیدتری را در حوزه بهداشت و درمان ایجاد کند.

در2 روز گذشته کل مراجعان بیمارستانی ۳۰ درصد رشد داشته که این حاکی از استمرار و حتی افزایش شیوع بیماری در شهر تهران بوده که نگران کننده است

زالی در ادامه به برخی گلایه مندی های مهم مردم درزمینه های اقتصادی نظیر دریافت اقساط بانکی کمافی السابق، عدم اعطای بسته های حمایتی به اقشار کم برخوردار و برخی کسب و کارها و برگشت چک ها اشاره کرد که بحث در منزل ماندن افراد را دستخوش تغییر کرده و با تناقضاتی روبرو می کند.

وی با اشاره به بحث های صورت گرفته در خصوص این موارد در ستاد ملی مقابله با کرونا ،خاطرنشان کرد :باید تصمیمات هرچه سریعتر، قاطعانه تر و کاراتر درخصوص این مسایل اعمال شود و حداقل با تحقق بسته های حمایتی دولت در ابعاد مختلف تسهیلاتی و حمایتی مانع این شویم که افراد بخاطر نگرانی های اقتصادی در سطح شهر حضور یابند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با توجه به افزایش آمار مراجعان بیمارستانها و مبتلایان در تهران و کشور در ۴۸ ساعت اخیر مجددا از همشهریان تهرانی خواست همچنان در منزل بمانند.

وی افزود: در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که متاسفانه از نظر افزایش مراجعان بیمارستانی و بخشهای مختلف درمانی با یک افزایش نسبی روبرو هستیم.

در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که متاسفانه از نظر افزایش مراجعان بیمارستانی و بخشهای مختلف درمانی با یک افزایش نسبی روبرو هستیم

وی گفت: گرچه برخی از مردم در شرایط فعلی با مشکلات متعدد اقتصادی روبرو هستند اما یادمان باشد اگر بتوانیم در یک زمان کوتاه با رعایت سختگیرانه تر مسایل را تحمل کنیم ،زمان استمرار و بقای بیماری در جامعه به حداقل خواهد رسید،اما اگر اقدامات و مداخلات ما ضعیف تر باشد و یا از کارایی لازم برخوردار نباشد منجر به تطویل ویروس و مشکلات بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065149

وب گردی

وب گردی