برخی استادان نسبت به آموزش مجازی اهتمام ندارند/ دانشجویان دچار سردرگمی شده‌اند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: زمینه آموزش مجازی برای برخی از دانشجویان فراهم نبوده و بعضی از استادان نیز نسبت به این موضوع اهتمام ندارند.

علی مظفری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به وضعیت آموزش مجازی و غیرحضوری در این واحد دانشگاهی گفت: واحد علوم و تحقیقات در گام ابتدایی آموزش مجازی، عملکرد خوبی داشت؛ چرا که فرآیند آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی از گذشته هم وجود داشته و بسترهای آن فراهم بوده است.

وی افزود: با تمامی این تفاسیر اما آموزش مجازی از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست؛ زیرا زمینه آموزش مجازی برای برخی از دانشجویان فراهم نبوده و بعضی از استادان نیز نسبت به این موضوع اهتمام ندارند. به عنوان مثال، برخی از استادان به موقع در کلاس مجازی حاضر نمی‌شوند.

مظفری ادامه داد: درحال حاضر بسیاری از دانشجویان دچار سردرگمی شده‌اند زیرا نسبت به برگزاری فرآیند امتحانات پایان ترم و گذراندن دروس عملی خود بی اطلاع هستند؛ از طی دانشگاه قادر به حذف ترم و برگرداندن شهریه دانشجویان نیست؛ چرا که بسیاری از این مبالغ صرف مواردی مانند حقوق کارمندان شده است.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: درحال حاضر بسیاری از واحدهای شهرستانی به دلیل کمبود امکانات ارتباطی مانند کافی نت، قادر به استفاده از آموزش مجازی نیستند؛ در واقع هنوز بسترهای لازم برای آموزش مجازی فراهم نشده است و لذا برخی دانشجویان با مشکل مواجه شده‌اند.

وی گفت: بسیاری از دانشجویان معتقدند که حذف ترم نسبت به گذراندن ترم به صورت مجازی، آن ها را جلوتر خواهد انداخت؛ من فکر می‌کنم باید با حذف ترم تابستانی، زمان این ترم طولانی تر شود و تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.

مظفری با بیان این که آموزش حضوری نسبت به آموزش مجازی از بازخورد بیشتری برخوردار خواهد بود تاکید کرد: سطح فراگیری دروس به صورت مجازی، کمتر از 50 درصد نسبت به آموزش حضوری خواهد بود؛ به همین دلیل باید ابتدا بسترهای لازم برای آموزش مجازی فراهم شود و سپس به سمت آن حرکت کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: درحال حاضر تکلیف دانشگاه با خودش مشخص نیست؛ از طرفی اعلام می‌کند که دروس معارف باید در سایت نهاد رهبری گذارنده شود، از طرفی واحد علوم و تحقیقات اعلام کرده است که این فرآیند را قبول ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته عقیده ما این نیست که دانشگاه آزاد در حوزه آموزش مجازی عملکرد ضعیفی داشته است؛ چرا که این موضوع برای اولین بار در سطح آموزش عالی کشور اتفاق افتاده و نیازمند آزمون و خطا است. اما مسئولان دانشگاه باید با برگزاری جلسات متعدد، زمینه همراهی استادان و دانشجویان در این حوزه فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065171

وب گردی

وب گردی