خیال باطل آمریکا برای نابودی محور مقاومت در عراق

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جبهه مقاومت در منطقه یکپارچه و متحد بوده و اینکه  آمریکا تصور می‌کند در جغرافیای عراق می‌تواند به  صورت محدود کاری را انجام دهد، تصور باطلی است.

میلاد عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تحرکات اخیر آمریکا در عراق و انتقال نیروهای نظامی خود از پایگاه‌ها کوچک به بزرگ و مجهز اظهار کرد: ماجراجویی آمریکا از جایی آغاز شد که شهیدحاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش را در فرودگاه بغداد ترور کردند، با این خیال که با این کارشان دیگر جبهه مقاومت نای نفس کشیدن نخواهد داشت و پایه‌های آن به شدت متزلزل خواهد شد؛ اما این عملشان به شدت برایشان گران تمام شد و نتیجه عکس آن چیزی بود که تصور می‌کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات جزئی موشکی با حدود ۱۵ موشک، پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را که بزرگترین پایگاه این کشور بود را موشک باران کرد، گفت: آمریکا علاوه بر این که خسارات جانی و مالی زیادی از این معرکه متحمل شد بلکه مهم تر از آن ضربه بسیار مهلک و ویران کننده ای به حیثیت و هیمنه پوشالی آمریکا خورد که در طول تاریخ معاصر بی سابقه بود.

ایران آسیب‌پذیری آمریکا را اثبات کرد

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اضافه کرد: اقدام ایران، این امر را به همه آزادگان جهان اثبات کرد که آمریکا خیلی آسیب‌پذیرتر از آن چیزی بوده که خودش را در معرض دید گذاشته است.

وی ادامه داد: ملت و حاکمیت عراق پس از حمله موشکی سپاه، به خود آمدند و مصوبه‌ای در پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از خاک عراق به تایید نمایندگان مردم رسید که من بعد در صورت عدم تخلیه خاک عراق، نیروهای آمریکایی به عنوان نیروی اشغالگر شناخته خواهند شد.

عبدی با اشاره به هزینه‌های هنگفت آمریکا در خاورمیانه بیان کرد: آمریکا طبیعتا در برابر مصوبه اخراج نظامیان این کشور از عراق با توجه به خوی مداخله گر و امپریالیستی خود سرباز خواهد زد و به هر ترفندی متوسل خواهد شد که در عراق بماند اما این مغایر با خواسته ملت و گروه‌های مقاومت این کشور است.

تلاش آمریکا برای به قدرت رسیدن نخست وزیر همسو در عراق

این فعال دانشجویی درباره انتخاب نخست وزیر کشور عراق عنوان کرد: بعد از استعفای عادل عبد المهدی از نخست وزیری عراق، نامزدهایی برای این پست مشخص شدند که هر کدام بنا به دلایلی روندش ابتر باقی ماند‌.

وی افزود: آمریکا در این میان درصدد آن است که به گونه‌ای عمل کند که جاپای خود در عراق را تثبیت کند. آمریکا از هیچ تلاشی برای به نخست وزیری رسیدن عدنان الزرفی که تابعیت دوگانه عراقی -آمریکایی دارد و دارای دیدگاه‌های هم راستا با آمریکا بوده، کوتاهی نکرده است. گروه‌های مقاومت مردمی عراق با نامزدی عدنان الزرفی به دلیل حمایت‌های آمریکا از شخص وی و نادیده گرفتن مصوبه پارلمان در خروج نظامیان آمریکایی از عراق مخالف هستند.

به گفته عبدی؛ آمریکا اخیرا تحرکات گسترده نظامی در خاک و آسمان عراق داشته که‌ برخی از تحلیل‌ها حاکی از این بود که ِآمریکا در حال برنامه‌ریزی برای حمله گسترده به گروه‌های مقاومت عراق است.

حضور نظامیان آمریکا در عراق غیر قانونی است

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه دولت و حاکمیت آمریکا بایستی تکلیف خود را در پایبندی به معاهدات و قوانین بین‌الملل معین کنند، گفت: اگر دولت فعلی پایبند به قوانین حقوقی بین‌الملل و تصمیمات نمایندگان قانونی ملت‌ها است، پارلمان عراق در مصوبه‌ای در دی‌ماه سال 98تحت عنوان «اخراج نظامیان خارجی از عراق» خواستار خروج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور شد و ادامه حضور این نظامیان بعد از این مصوبه نماد نقض حاکمیت ملی عراق است.

وی ادامه داد: اگر دولت و حاکمیت آمریکا پایبند قوانین و معاهدات بین‌الملل نیست باید تبعات حضور غیرقانونی و اشغال خاک عراق را بپذیرند و دفاع مشروع و قانونی مردم، دولت و ارتش عراق در برابر شرارت‌ها و ماجراجویی‌های آمریکا اجتناب ناپذیر است.

عبدی ادامه داد: حضور قانونی آمریکا بعد از مصوبه پارلمان عراق منتفی است. مردم عراق در برابر حضور غیرقانونی ارتش آمریکا می‌ایستند و با شرایط فعلی نقض حاکمیت ملی عراق به‌نفع ارتش و دولت مرکزی ایالات متحده آمریکا نیست. همچنین منطقه تحمل تنش‌های جدید را ندارد.

این فعال دانشجویی درباره بحران‌های موجود در آمریکا خاطرنشان کرد: شرایط داخلی آمریکا در رابطه با بیماری کرونا و اشاعه وسیع آن که متأسفانه جان عده‌ای از مردم آمریکا را گرفته، نزدیکی به انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی پیشِ‌رو و سختی کنترل اوضاع داخلی ایالات متحده آمریکا شرایط را برای درگیری نظامی این کشور در منطقه پیچیده و دشوار کرده است.

وی ادامه داد: سیاستمداران و فرماندهان ارشد نظامی آمریکا از درگیری نظامی وسیع در منطقه پرهیز می‌کنند و در صورت وخامت اوضاع در منطقه باید منتظر بحران بزرگتری در ایالات متحده آمریکا باشیم. همچنین افکار عمومی آمریکایی‌ها و سیاستمداران آن قصد ندارند در معادلات میدانی عراق شاهد کشته شدن سربازان آمریکایی باشند و وقوع چنین بحرانی می‌تواند انتقادات جدی را از جانب حزب مقابل متوجه حزب حاکم کند.

اقدام نظامی آمریکا؛ منطقه را به آتش می‌کشاند

عبدی با بیان اینکه پایان دادن کار مقاومت در منطقه تصور باطلی است و اگر آمریکا در عراق اقدام نظامی کند شکست بزرگی متحمل می‌شود، گفت: آمریکایی‌ها با تمرکز بر نوعی عملیات روانی می‌خواهند کارهای خود را به پیش ببرند و در این زمینه تهدیداتی علیه گروهای مقاومت در عراق و بعضا هم تهدیداتی علیه ایران را مطرح می‌کنند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها بخواهند فراتر از عملیات روانی، اقدامات نظامی انجام دهند و به خیال خودشان کار مقاومت را به انتها برسانند و تحولات راهبردی غرب آسیا را تغییر دهند، باید بدانند که دچار یک خطای راهبردی شده و اشتباهاتی را که در 18 سال گذشته در غرب آسیا مرتکب شدند تکرار خواهند کرد و یک شکست بزرگتر از گذشته در کارنامه آنها ثبت خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر جبهه مقاومت در منطقه یکپارچه و متحد بوده و اینکه تصور می‌کنند در جغرافیای عراق می‌توانند به صورت محدود کاری را انجام دهند تصور باطلی است.

عبدی در پایان خاطر نشان کرد: هر اقدام ناشیانه آمریکا، منطقه خاورمیانه را به گودال آتش پر لهیب و زبانه دار تبدیل خواهد کرد که همه منافع و همدستان استکبار جهانی از شدت حرارتش در امان نخواهد بود و آمریکا به عنوان خاسر ابدی تاریخ مبدل خواهد گشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065226

وب گردی

وب گردی