سئول نباید در مذاکرات با مقامات آمریکا تسلیم فشار آنها شود

یک رسانه کره جنوبی به دولتمردان این کشور توصیه کرد در مذکرات با ایالات متحده تسلیم فشار مقامات آمریکایی نشوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه کره جنوبی در مطلبی طی روزهای گذشته به دولتمردان این کشور توصیه کرد در مذاکرات با آمریکا بابت هزینه های استقرار نظامی تسلیم فشارهای این کشور نشوند.

روزنامه برخط «صدای مردم» چاپ کره جنوبی در روزهای گذشته در یادداشتی از مقامات این کشور خواست برابر فشارهای ایالات متحده تسلیم نشوند. در بخشی از این مقاله اشاره شده که ایالات متحده به هیچ وجه خواستار افزایش سهم هزینه نظامی خود برای استقرار در کره جنوبی نیست.

در این یادداشت آمده است که مذاکرات سئول با واشنگتن در واقع به نفع ایالات متحده بوده است. این رسانه به دولت کره جنوبی یادآوری کرده که هرگونه اقدام نادرست در مذاکره با آمریکا، صدمات زیادی به مردم این کشور وارد خواهد کرد.

گفته می‌شود که آمریکا در مذاکره با کره جنوبی افزایش زیاد هزینه‌ها در نظر گرفته، اما کره جنوبی این افزایش را بسیار سنگین می داند. از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳، کره جنوبی میزبان حدود ۳۰ هزار تفنگدار دریایی آمریکا است. مردم کره جنوبی بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی که باعث ایجاد مشکلات زیادی در این کشور شده‌اند، تظاهرات کرده و خواستار خروج ارتش آمریکا از این کشور هستند.

دو کشور آمریکا و کره جنوبی تاکنون چندین سری گفت‌وگوهایی را در خصوص موضوع تقسیم هزینه استقرار 28 هزار نظامی آمریکایی در شبه‌جزیره کره برگزار کردند اما تاکنون به توافقی در این زمینه دست نیافته‌اند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به طور مداوم تأکید کرده که کره جنوبی باید سهم بیشتری برای میزبانی نظامیان آمریکایی بپردازد. آمریکا خواستار بودجه پنج میلیارد دلاری در سال شده است که این پنج برابر بودجه‌ای است که کره جنوبی سال گذشته طبق یک قرارداد یکساله متعهد به پرداخت آن شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1065239

وب گردی

وب گردی